שריפה. ארכיון
שריפה. ארכיוןYonatan Sindel/Flash90

עמית אורן, תושב גבעת רונן בשומרון, הופתע לגלות שתלונתו על הצתת מטע התפוחים שברשותו נסגרה לאחר מספר ימים, בלא שנמסרה לו עילת הסגירה או כל מידע אחר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אורן הגיש ערר למשטרה בבקשה לפתוח את החקירה מחדש וכן לעיין בתיק החקירה.

ההצתה אירעה בחודש שעבר, בצהרי יום שישי. שטחים חקלאיים סמוך לגבעת רונן בשומרון הוצתו מספר פעמים, כשההצתה המשמעותית מבניהן הגיעה עד שטחי המטעים של משפחת רונן ושרפה את מטע התפוחים שלה.

בכיבוי השריפה השתתפו צוותים רבים, וכתוצאה מהשריפה וממאמצי הכיבוי נגרם למשפחת אורן נזק ל-25 עצי תפוחים, למערכת ההשקיה ולגדרות המטע. עמית אורן התלונן בפני השוטרים שהיו במקום על ההצתה, ומספר ימים לאחר מכן הגיש תלונה באופן מסודר.

לתלונתו צירף אורן תמונות של בני מיעוטים שהיו בשטח בעת ההצתה, ויש חשד כי הם שותפים לעבירה. נזכיר כי מדובר בהצתה לאחריה התפרסם סרטון של ארגון 'בצלם', בו נראה לכאורה בנו של אורן מבצע הצתה. הוא הכחיש את המיוחס לו.

עו"ד בלייכר ביקש מהמשטרה לערער על סגירת התיק: "באופן תמוה ביותר נמסר למרשי באמצעות מערכת מנ"ע על סגירת התיק, בלא שנמסרה לו עילת הסגירה. בגלל החשש הכבד שמעשי ההצתה יחזרו על עצמם אבקש בדחיפות להגיש באמצעותכם ערר על התיק".

"נדהמנו לגלות שתיק החקירה נסגר מספר ימים לאחר התלונה על ההצתות. אנו מצפים להתייחסות רצינית לטרור ההצתה האיסלמי ומיגורו לא פחות מההתייחסות של המשטרה כלפי חשדות למעשי תגובה המיוחסים לישראלים", הוסיף בלייכר.