הקונגרס האמריקני
הקונגרס האמריקניצילום: Amos Ben Gershom/ GPO

128 מתוך 235 חברי הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני צירפו את חתימתם כמגישים להצעת ההחלטה מס' 326 שעיקרה מחויבות לפתרון שתי המדינות, קריאה לסיום הכיבוש וגינוי מהלכי הסיפוח של שטחים פלסטינים. ההצעה צפויה לזכות בימים הקרובים לתמיכתם של חברי בית נוספים.

ההצעה היא יוזמה של שדולת השמאל היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט שקודמה על ידי חברי בית הנבחרים אלן לוונטל, קארן באס וג'רי קונולי.

בהצעת ההחלטה נכתב כי "כל הצעה אמריקנית שלא תאמץ בצורה מפורשת את פתרון שתי המדינות כיעד המרכזי שלה ותעודד במפורש או במרומז מהלכי סיפוח חד צדדיים, רק תרחיק עוד יותר את האפשרות להביא לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני".

יעל פתיר, מנהלת J Street ישראל, אמרה כי "אל מול שורת ההתבטאויות המסוכנות של גורמי ממשל על "זכותה של ישראל לספח", זכות לא קיימת שמנוגדת לכללי המשפט הבינלאומי, מציבים חברי בית הנבחרים הדמוקרטיים תשובה ברורה וחד משמעית של התנגדות למהלכי סיפוח מסוכנים ותמיכה בפתרון שתי המדינות".

"ממשלת נתניהו צריכה להבין כי חיבוק הדב של ממשל טראמפ, עלול להוביל את כולנו אל עבר הבערת האזור ושאין ולא יהיה שום פתרון אחר לסכסוך, זולת חזרה למשא ומתן המדיני על בסיס פתרון שתי המדינות", הוסיפה פתיר.