עדי בן ישי
עדי בן ישיצילום: עצמי

סתיו שפיר כועסת. "אונס של ילדה בת 7 זה דבר מזעזע. לנסות להפוך אותו למחלוקת של ימין ושמאל... זה דבר מכוער. כולנו בני אדם". יש צדק בדבריה. הרי שום אדם בעל צלם אנוש לא נשאר אדיש למול מקרה מחריד שכזה. ימין, שמאל, זה בכלל לא משנה.

מה שכן משנה הוא ההתעלמות המכוונת של הפמיניסטיות משמאל מזהות התוקף. על אף רגישותן הרבה כלפי מקרי הטרדה ופגיעה מינית בנשים (הראויה בעיני לציון), מחיקת המרכיב הלאומי מהשיח הפמיניסטי היא תעודת עניות ובוודאי שאינה מועילה לטיפול בבעיה. חלוקה בין הגבר היהודי, הגבר הערבי, או המסתנן אינה קיימת.

הס אצלן מלהזכיר שישנו הקשר תרבותי, מנטאלי וחברתי ביחסם של גברים לנשים על פני תבל. לשיטתן, ישנו גבר אחיד, "הגבר האוניברסלי", בו מובנה מנגנון דיכוי, לעתים אלים, שיש לרסן.

שלי יחימוביץ' חידדה עיפרון ונעצה בנתניהו: "מבחיל ומצמרר הריקוד הציני הלאומני על דמה של ילדה שהייתה קורבן לאונס מזעזע... פעם שניה בלבד בכל חייו הפוליטיים (!) שטורח להתייחס לאונס, וגם הקודמת הייתה לטובת הסתה לאומנית. חרפה וגועל".

כולנו בעצם מואשמים בהסתה לאומנית כאשר אנחנו מעיזים להזדעזע מפיגוע לאומני מחריד של ערבים מתועבים. עולם הפוך. אצל יחימוביץ היום ערבי אנס יהודייה, מחר יהודי יאנוס ערביה ומחרתיים אריתראי יאנוס סודנית, כי גבר הוא גבר הוא גבר. נכניס את כולם לסל אחד והופ, נציל את העולם.

יעל דן, המגישה את התוכנית "עושים צהריים" בגלי צה"ל, נאבקת בתוכנית שלה למען נפגעות טראומה מינית. כך היא צייצה: "תראו מה צריך לקרות כדי שתזדעזעו מאונס ילדה בת 7? שהאנס יהיה ערבי פלסטיני חלאת אדם. אבל מהו בעינכם אבא שאונס את בתו בלילות, הדוד, השכן או הרב שאונס את תלמידו?"

אשמח לספר ליעל דן שכולנו מזדעזעים מכל אונס שהוא. מקרה אונס על רקע לאומני מחריד אותנו יותר, כיון שאנחנו נורמלים. יהודי אוהב יהודי, וכשערבי פוגע ביהודי על היותו יהודי הכאב מתעצם. לכאורה, עבור יעל דן אין לעובדה שהפוגע ערבי כל חשיבות, כיון שישנו רק גבר אחד, "הגבר האוניברסלי" שמתפקד כ- "אבא, דוד, שכן"...

לו הייתה עוצרת גברת דן במילים אלה, מילא. אך כאן חלה תפנית חדה. לפתע זהותו של הפוגע נעשתה חשובה מאין כמוה- "רב שאונס את תלמידו". כלומר, למרות ניסיונה להישמע הוגנת, כאשר יעל דן הזכירה בין סעיפי הגבר האוניברסלי- /אב/ שכן/ דוד דווקא את "הרב שאונס את תלמידו" היא חשפה את צביעותה ועליבותה. על סערה מפדופיליה של גבר ערבי חטפנו ממנה הטפת מוסר, ועל סערה שתקום כתוצאה מרב אנס (כי זה מה שרבנים עושים כמובן בשגרה) נקבל מאשת הרדיו מדליה. הבנתם?! את הערבי הפדופיל נלטף, ואת הדתי האנס נחפף.

סתיו שפיר, ביום בו את וחברותייך בשמאל תחזורנה לערכים לאומיים, אונס מזעזע כבר לא יהיה טריגר לקיטוב בין ימין ושמאל. אם נכיר באויב האמיתי ונילחם בו יחד מלחמת חורמה, ילדינו וילדותינו ישארו רכים ומוגנים בתמימותם, עד לשלום הנכסף.

עדי בן ישי, ראש צוות תוכן, תנועת שוברות שוויון