השמחה מתפרצת
השמחה מתפרצתצילום: שלמה רובין - דוברות מד"א

כשדוד (8) ורפאל (16) הגיעו לפעילות במרכז ''שלווה'' בירושלים, הם התקשו להאמין להפתעה המרגשת שחיכתה להם.

צוות מתנדבי מגן דוד אדום הגיע במיוחד בשבילם, העניק להם מדי מד"א, ויצא ביחד איתם לנסיעה באמבולנס, בסופה הגיעו לתחנת מד"א בירושלים.

בתחנה חיכו להם מתנדבים רבים שקיבלו אותם בבלונים בצבעי הארגון - אדום ולבן, ויחד הם צפו בסרטון על פעילות מתנדבי רפואת החירום של מד"א.

החניכים סיירו במוקד החירום 101 של מד"א בירושלים, ועברו הדרכה בהחייאה בסיסית ועזרה ראשונה, בסיומה הוענק להם אפוד "נאמן חיים" וערכת עזרה ראשונה אישית של מד"א.

לאחר שהתנסו בהגשת עזרה ראשונה, קיבלו דוד ורפאל הסבר על הציוד הנמצא באמבולנס, ועל חשיבות הטיפול והעזרה בשטח.

השמחה הגדולה של החניכים לכל אורך הפעילות המיוחדת ריגשה מאוד את מתנדבי מד"א, שלקראת ערב ערכו טקס לכבודם של דוד ורפאל. למתנדבים הוענקה תעודת הוקרה מעמותת "שלווה".

שבוע לאחר מכן, העביר דוד בן ה-8 פעילות לילדים נוספים החברים בארגון "שלווה", בה סיפר להם על חוויותיו הבלתי נשכחות מהביקור בתחנת מד"א.

צילום: שלמה רובין - דוברות מד"א
צילום: שלמה רובין - דוברות מד"א

חנה, אימו של דוד, סיפרה "החלום של דוד מגיל מאוד קטן היה להיות חובש במד"א ולעזור לאחר. הוא תמיד היה דואג לחברים או משפחה שהיו נפצעים או נחבלים. בפעילות במד"א בירושלים, דוד היה ממש בחלום. הוא לא מפסיק לדבר על זה, להתרגש ולשמוח, וחולם לעשות קורס כשיגדל. אני מודה למתנדבי מד"א ולכל מי שהגשים לבן שלי את החלום".

עומרי דוד, חובש רפואת חירום במד"א ואחראי החובשים המתנדבים בירושלים, סיפר "עבורי המפגש היה מרגש באופן יוצא מגדר הרגיל. מדהים לראות את השמחה הזו שמתפרצת מילד שבדיוק הגשימו לו חלום. זכיתי לקחת בזה חלק".

מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר, אמר כי "מעבר לטיפול בחולים ופצועים והצלת חיים, כחלק מהראייה ההומניטרית של מגן דוד אדום, אנו תומכים בבעלי צרכים מיוחדים ואנשים עם מוגבלויות. זו זכות עבורנו להגשים את חלומם של הילדים במסגרת מגן דוד אדום, ומרגש לראות זאת בכל פעם מחדש. אני מודה למתנדבי מד"א ירושלים על ההירתמות, כתמיד, למען האחר".

סמנכ"ל עמותת שלווה, עו"ד איתמר שבח, ציין כי: "שיתוף הפעולה בין מגן דוד אדום לארגון שלווה חשוב מאין כמותו, ומתבטא גם בקורסי חובשים ונהגי אמבולנס שמד"א מעבירים לעובדים ומתנדבים שלנו בארגון. זאת, מתוך הבנה שחשוב שיהיו כמה שיותר עובדים ומתנדבים בארגון שלנו בעלי הכשרה רפואית. מנכ"ל הארגון עו"ד יוחנן סמואלס ואני מברכים על המאמץ שהוקדש במד"א להגשמת חלומם של הילדים, שמראה את הרצון של ארגון מד"א לתרום לקהילה ולחברה, מעבר לפועלו בהצלת חיים".