
זוהי הרשת החברתית העסקית הכי גדולה בעולם, והיא נוסדה בשנת 2002. מאז ועד לפני כשבע שנים בלבד, התמקדה הרשת בעולמות הגיוס, הנטוורקינג וכוח האדם. בעשר השנים האחרונות, בעיקר לאחר שפייבוק תפסה את המושכות כרשת החברתית הפופולארית ביותר, הבינו בחברת לינקדאין שבכדי לעשות נטוורקינג טוב, יש לשפר את רמת הממשק, התוכן והפרסום. במהרה פרסום בלינקדאין הפך לעניין של חובה בקרב בתי עסק ורשתות.
יותר מ-300 מיליון משתמשים מחוברים ללינקדאין מסביב לעולם. מדובר ברשת עסקית בעלת השפעה גדולה מאין כמוהה, אפילו בישראל. אצלנו, משתמשים בלינקדאין יותר ממיליון בני אדם, מתוכם 300 אלף מוגדרים כמנהלים. מה הפלא שרבים מבינים שלפרסם בלינקדאין זה עניין שנחשב לחובה? התפיסה הרווחת כיום היא שלינקדאין כבר מזמן אינה רק פלטפורמה המפגישה בין מעסיקים ומחפשי עבודה, היא הפכה לרשת חברתית לכל דבר ועניין. היתרון הגדול שלה הוא ההזדמנויות העסקיות שהיא מציעה, כשנראה שהגרעין שלה כזירת חיפוש עבודה עדיין חי וקיים. לצד חיפוש העבודה, פרסום בלינקדאין באופן כללי הפך פופולארי אפילו יותר מפאת אחוז הגולשים הגבוה שבאתר, שסביר להניח ייחשפו לפרסומים האלו.
פרסום בלינקדאין – למי זה מיועד ואיך זה בכלל עובד?
אם להיות כנים, מדובר בנוסחא די פשוטה. המהות שמאחורי הצלחת הפרסום בלינקדאין טמונה במטרה ששם לעצמו מייסד החברה, ריב הופמן. על פי דבריו - “על מנת לייצר עסקה מוצלחת, חשוב לייצר פלטפורמה של קשרים בינאישיים. מכאן, כיום גם לאחר כמה שנים טובות שהמערכת עובדת והולכת ומשכתללת עדיין ניתן למצוא את אותו הבסיס הישן והטוב המאפשר ליצור את הקשרים הנכונים מול שורה ארוכה של ספקים, לקוחות, עובדים ועסקים, רק שהשיטה עצמה היא זו שממשיכה לדהור קדימה".
בנוגע לקהל היעד, ובכן, אמנם מדובר ברשת חברתית, אך מבחינה אידאלית ומבחינת הגרעין שלה היא פונה לנתח ציבור ספציפי מאוד. פלח זה בנוי מערוצי שיווק, פרסום ואטרטגיה עסקית, וכל מי שעוסק בהם. בהתאם לכך, פרסום בלינקדאין עבור בתי עסק וחברות מסוג B2B (כלומר Business to business), הוא הרבה יותר אידאלי. כמו שפייסבוק מצליחה להגיע לכל בסיסי הנתונים של החברות, כך פועלת הלינקדאין, עם התמקדות בבעלי תפקידים הרצויים לחברה המחפשת אחריהם.
להיעזר במומחים לפלטפורמה
על אף העובדה שמדובר ברשת חברתית, הרי שבניגוד לשאר הרשתות החברתיות המוכרות לנו, ללינקדאין ישנם אלגוריתמים מסובכים יותר. על מנת להתמודד עמם בגבורה ולצלוח את המשימה, מומלץ מאוד לפנות לאדם המתמחה בכל השטיקים הקטנים והגדולים שבלינדקאין. כך, תבטיחו לעצמכם פרסום בלינקדאין שהוא לא רק מוצלח, אלא גם יעיל – כזה שיביא לכם לידים חמים שיהפכו ללקוחות נאמנים. אז למה אתם מחכים? זה הזמן שלכם להתקדם לעולם החדש.