מנכ"ל הבית היהודי: הציבור זועק אחדות

מנכ״ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך נאם בכינוס מרכז המפלגה הערב (רביעי) באוניברסיטת בר אילן, במהלכו אושרה רשימת המפלגה לכנסת ה-22.

״יש לציונות הדתית בית חזק ואיתן ולבית הזה יש מנהיג חזק", אמר אורבך לאחר ההצבעה. ''יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ - מי שינהיג את הרשימה שלנו גם בבחירות הבאות''.

''חברים, הציבור זועק אחדות", הוסיף אורבך. ''הפעם הציבור לא יקבל ריצה ביותר ממפלגה אחת מימין לליכוד. מוטל לפתחינו אתגר עצום ואנו נעמוד בו בעזרת ה'".

הרב פרץ: היעד - 12 מנדטים

כאמור, חברי מרכז ''הבית היהודי'' החליטו הערב כי רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-22 תהיה זהה לרשימה הנוכחית שהתמודדה בבחירות האחרונות.

מרכז המפלגה אישר גם כי במידה ויוחלט על איחודים עם רשימות נוספות, הדבר יובא לאישור חברי המרכז בתוך פרק זמן של 48 שעות.

יו״ר הבית היהודי, ח"כ הרב רפי פרץ, אמר כי מחר יחלו המגעים עם השותפים הפוטנציאלים לקראת איחוד המחנה.

״אני אומר לכם הערב בצורה ברורה - נעשה כל מאמץ שהציונות הדתית לא תהיה מחולקת שוב", אמר פרץ. ''הערב הזה הבית היהודי בראשותי יוצא בקריאה לאחד את השורות מתוך רצון להקים ממשלת ימין חזקה ויציבה.

''ממחר בבוקר נתכנס עד שכל אחד ידע את מקומו מתחת לאלונקה. אנחנו יוצאים למסע של אחדות וחיבור. סוחבים יחד את האלונקה שתביא את הציונות הדתית באחדות בדרך ליעד של 12 המנדטים״, הוסיף יו"ר הבית היהודי.

הרב פרץ סיפר ״לפני היותי מפקד וטייס, אני קודם כל מחנך שבחר לעסוק בחינוך מתוך אמונה שזו הדרך לחבר בין עולמות זו הדרך לפתוח הזדמנויות למימוש עצמי על בסיס הערכים של אהבת האדם, אהבת העם והארץ. נניף את דגלי הציונות הדתית בגאון. אהבת תורה, אהבת העם והארץ ואמון מלא במדינת ישראל ראשית צמחית גאולתנו״.

יונתן דובוב: להפסיק לפצל, להתחיל לחבר

כבר מחר יחלו מגעים ליצירת בלוק טכני של כל המפלגות שנמצאות מימין לליכוד: הימין החדש, האיחוד הלאומי, הבית היהודי, זהות ועוצמה יהודית.

בימים האחרונים עולים תרחישים אפשריים לרשימה המאוחדת, כאשר מלבד הרב רפי פרץ כל ראשי המפלגות אמרו בפומבי או בשיחות סגורות כי יסכימו להתפשר על מקומם למען האחדות. הצדדים מבינים שרק ''בלוק טכני'' יבטיח מעבר של אחוז החסימה עבור כל המפלגות.

אחד התרחישים הבולטים הוא רשימה שבראשה תעמוד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, לאור שני הסקרים המרכזיים שהעלו כי שקד היא הפופולארית ביותר בקרב הציבור הדתי-לאומי ומי שעשויה להביא הכי הרבה מנדטים לרשימה.

במפלגות מבינים שהצבת שקד בראש הרשימה ''תמשוך'' קולות של חילונים שבדומה לשקד מזדהים עם ערכי הציונות הדתית והמסורת היהודית.

גורמים פוליטיים הסבירו בנוסף כי רשימה עם חמישה מנדטים בלבד לא תוכל להשפיע על הרכב הממשלה לאחר הבחירות - מה שעלול להוביל לישיבה ממושכת באופוזיציה ואף להקמת ממשלת שמאל.

במקרה ששקד תוביל את איחוד מפלגות הימין, אחריה צפוי להיות מוצב הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט שיידחק למקום הרביעי.

סמוטריץ': אוותר על מקומי ברשימה עבור האחדותאביתר אידלברג

בשבוע שעבר אמר יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' כי משימתו בשבועות הקרובים תהיה ליצור רשימה אחת מימין לליכוד, והוא אף יסכים לוותר על מקומו ברשימה למען האחדות.

"אנחנו ציבור אידיאולוגי ובין אנשים אידיאולוגים ישנן מחלוקות ואפשר וצריך לנהל אותן בכבוד ובהנחה שאלו ואלו דברי אלוהים חיים. אבל המכנה המשותף, ובעיקר האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים שלנו, מחייבים אותנו להתרכז במשותף ולהתאחד. להשאיר מאחור משקעי עבר ומחלוקות, להתגבר על אגו, ואפילו על אגו שהוא לשם שמים, וללכת ביחד", אמר סמוטריץ'.

הוא הוסיף כי "אני מודיע כאן שאני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח. עשיתי את זה כשוויתרתי לידידי ושותפי הרב רפי פרץ על המקום הראשון בבחירות האחרונות, כבר בפגישה הראשונה שלנו אחרי שהוא נבחר לעמוד בראש הבית היהודי.

''עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשוויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ושעל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כוח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות".

רשימת "הבית היהודי" לא תשתנה