ניר ברקת
ניר ברקתצילום: הלל מאיר/TPS

גל תגובות חריפות בימין לדברי ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, בראיון ל"מעריב", לפיהם בוחרי נתניהו הם, "אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

ח"כ אלוף (מיל') עוזי דיין (ליכוד) ציין בתגובה לדברים כי שביט, "לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל'עמך' ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא".

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי) מסר בתגובה, "‏תמיד כיף לקבל תזכורת כל פעם מחדש מה חושבים בצד השני על בוחרי הימין ואוהבי המסורת".

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) הציע לשביט להתנצל, "מניסיוני כראש העיר ירושלים וכאזרח במדינת ישראל, למדתי שכשאתה מכבד אנשים עם דעות שונות משלך, אפשר לחיות טוב יותר ביחד, למרות הניגודים. העלבה, הכפשה, התנשאות וזלזול בזולת תמיד משיגים את ההיפך".

"לא קרבת לבבות באמירתך שבוחרי הליכוד ואני בתוכם 'אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם בגובה הדשא'. אם תרצה אי פעם שיקשיבו לך, אני מציע לך להתנצל", ציין ברקת.

ח"כ אסנת מארק הגיבה גם היא לדברים, "גם גובה הדשא לא נמוך מספיק ביחס לרמה של הדברים האומללים שאמר שביט על ציבור של מליון וחצי איש מאזרחי ישראל. הדברים מבזים בעיקר אותו".

"בוחרי הליכוד הם ציבור ענק ומגוון של אנשים טובים, ציוניים אוהבי הארץ, ולשמחתי הם גם הולכים ומתרבים מבחירות לבחירות. כנראה שהם חכמים יותר ממה ששביט חושב ולא נותנים לאמירות מעוררות הרחמים הללו לבלבל אותם", הוסיפה.