אהוד אולמרט
אהוד אולמרטPhoto by Ben Dori/Flash90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיב בתוכניתם של חגי גולן וענת דוידוב ב-103fm להחלטתו של אהוד ברק לחזור למערכת הפוליטית ולהקים מפלגה חדשה.

"אינני פרשן פוליטי. מי שהחליט שתהיינה בחירות מוקדמות הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכשל בהקמת הממשלה. בניגוד למה שהניחו בלילה שלאחר הבחירות, הניצחון שלו היה הרבה יותר מינורי מהרושם שניסו ליצור. הימין הפסיד קולות בבחירות האחרונות וראש הממשלה לא היה יכול להרכיב ממשלה. ציפיתי שזה יקרה.

"השיקולים היחידים לפיהם נתניהו פועל הן שיקולים של הישרדות אישית, אז הוא החליט לצאת לבחירות נוספות כשהוא מטיל את האשמה על קיום הבחירות על אחרים. כעת מתברר לו שככל הנראה המהלך הזה מאוס על חלק ניכר מהציבור כולל חלק ניכר מתומכי הליכוד. יש חשש שהליכוד ייחלש ולא יוכל להרכיב ממשלה ומבחינתו של נתניהו מדובר באסון אישי".

ומה דעתך על הקמת המפלגה של אהוד ברק?
"היחסים שלי ושל אהוד ברק אינם יחסי אהבה גדולה ולכן אהיה זהיר בדבריי. אם על ידי הקמת המפלגה הזאת יש לו סיכוי להשיג מספיק קולות לעבור את אחוז החסימה, ולצבור מספיק כוח כדי להשפיע על החיים הפוליטיים – מדובר בצעד לגיטימי. אם לא, המהלך עלול להזיק. ככה זה בבחירות, או שמצליחים לצבור מספיק קולות או שלא".

ברק לא שואף למטרות גדולות יותר?
"אינני יודע לאן הוא שואף. מי שישיג גם ארבע וחמישה מנדטים יהיה שחקן במערכת הפוליטית. אני מניח שכל מי שרץ עם מפלגה בבחירות רוצה להיות בעמדה הזאת לכל הפחות. אני מכיר את קובי ריכטר ואת יאיר גולן ואינני יודע אם הם יצליחו להגיע להישג המינימאלי שיאפשר להם להיכנס לכנסת. אם לפיד היה רץ לבד הוא היה מקבל תמיכה כזו או אחרת שגם איתה הוא יכל להשפיע.

אתה מעריך שיהיו בחירות?
"יהיו בחירות וכתוצאה מהן יהיה ראש ממשלה אחר. נתניהו לא יהיה ראש הממשלה, אין לי ספק בעניין הזה".

מדוע בחרת לצלול לתחום הקנאביס ולהשקיע בחברת הקנאביס הציבורית יו-ניבו?
"כמו כל אזרח שחי במדינה, נושא הקנאביס גירה את סקרנותי. פניתי למומחים וגיליתי שבניגוד למה שהיה בעבר, כשהקנאביס שויך לתחום האפור, היום יש רגולציה אחרת והתייחסות אחרת לנושא. נפגשתי עם חוקרי מדע שמנסים לייצר באמצעות סנכרון מולקולות שונות של הקנאביס כל מיני אינדיקציות רפואיות ומאמינים פוטנציאל בצמח".

לפי המחירים של הצמח - ישראל היא מעצמת קנאביס.
"גם לפי התקדמות המחקר בארץ אנחנו מעצמת קנאביס. אני לא מומחה למחירים ולא יודע להעריך אם הם גבוהים או נמוכים, גם בנושא זה עוד תהיה רגולציה של משרד הבריאות. אם יש אפשרות ליצור קשר לאינדיקציה רפואית שתשפר את איכות החיים ותשפר את הסיכויים לטיפול במחלות שונות כולל סרטן – שווה לעסוק בזה. לכן נעניתי לפנייה של יו ניבו ומשמש כיועץ עסקי".