הרב מנחם צבי וינגרטן זצ"ל
הרב מנחם צבי וינגרטן זצ"לצילום: חגי שררה

הרב מנחם צבי וינגרטן הלך היום (חמישי) לעולמו בשיבה טובה. הלוויתו תצא היום בשעה 17:00 מהר המנוחות בירושלים.

הרב וינגרטן היה מכונה 'המחנך של כפר סבא', שכן במשך עשרות שנים הוא חינך את התלמידים בעיר. הוא היה מותיקי כפר סבא והעביר במשך מספר שנים שיעור בגוש קטיף.

הרב יעקב זכרי מהגרעין התורני בנצרת עלית הכיר את הרב וינגרטן במשך קרוב ל-15 שנה. בשיחה עם ערוץ 7 סיפר הרב זכרי על רבו: "הוא התייתם מאמא שלו בגיל מאוד צעיר, היו לנו הרבה דיבורים על זה. אבא שלו התחתן מחדש, אחר כך הוא הגיע לכפר סבא לפני כמה עשרות שנים. התלמידים הראשונים שלו היום בסביבות גיל 60, מראשוני מתיישבי כפר סבא".

הרב זכרי הוסיף, "אשתו הייתה חולה תקופה ארוכה ולפני בערך 15 שנה המחלה של אשתו הדרדרה והוא העביר אותה לבית אבות ועבר לגור יחד איתה. הוא היה מטפל בה באופן אישי, ממש שכר שם חדר כאילו הוא חולה בעצמו רק בשביל לטפל בה. הוא היה מאכיל אותה, משקה אותה ומטפל בה. הוא כל הזמן היה מדבר עליה, היא הייתה ממש אהבת נפשו. כשהיא נפטרה לפני כמה שנים, הוא ממש נשבר ומאז מצבו הלך והדרדר לצערנו הרב".

"הוא היה למדן ענק", ציין הרב זכרי, "אם היית רוצה לשמח אותו - דבר איתו בעיון, זה הממתקים שלו. היית מדבר איתו בעיון הוא היה מחייך, הוא היה בעננים, הוא היה חי. הוא כל הזמן חיפש איך ללמוד וכמה ללמוד והוא היה מחזק אנשים בלימוד תורה כמה שיותר".

לדבריו, "הוא היה איש של חסד לא נורמלי, כל הזמן עשה חסד. ראיתי אצלו עשרות אם לא מאות של שמות של אנשים שהוא היה מתפלל עליהם, אפילו יותר ממאות, מספר אסטרונומי. הוא היה מתפלל כל הזמן, היו לו פתקים של שמות של אנשים והוא מתפלל עליהם ומסייע להם במה שהוא יכול".

לסיכום אמר הרב זכרי, "היו מגיעים אליו גם לבית אבות אנשים להתייעץ איתו, מכל הגילאים ומכל המגזרים. הכל בשקט בשקט. מי שהיה צריך להכיר אותו הכיר אותו, ומי שלא לא שמע עליו מעולם. הוא עבד בענווה שאין כדוגמתה".