הרב פרץ בישיבת גבעת שמואל
הרב פרץ בישיבת גבעת שמואלצילום: דוברות

שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ, חתם את שנת הלימודים תשע''ט באולפנת בני עקיבא צפירה ובישיבת בני עקיבא גבעת שמואל.

במסגרת הביקור נפגש השר עם התלמידים והצוות, סייר ברחבי המוסדות, ביקר בהוסטל הסמוך לאולפנת צפירה והתרשם מעבודת התלמידות יחד עם תשושי הנפש השוהים שם.

בתחילת הביקור אמר פרץ: "היום זהו היום האחרון כאן, יש 700 אלף תלמידים בכל הארץ ו-55 אלף עובדי הוראה שעשו שנה מאומצת ועבודה נפלאה. אני מאחל לכולם חופש מעולה וטוב".

"ביקרתי במוסד מפואר", סיפר. ''בעתיד אני אגיע לכל המגזרים, דרוזים, ערבים, לכולם. תראו שאני שר החינוך של כולם".

הרב פרץ סיפר "המשימות הראשונות שלי הן הסכמי השכר, פתיחת שנת הלימודים. יש הרבה עבודה. נשתדל יחד לשנס מותניים, 2.3 מיליון ילדים יזכו לכל מה שהם יכולים ביום הראשון של תחילת שנת הלימודים ושהמורים יזכו לקבל את הגמול המתאים להם".

על דרישת ''עוצמה יהודית'' לכבד את ההסכם בין המפלגות אמר הרב פרץ "אם הייתי יכול להתפטר עכשיו באמצעות החוק הנורווגי, הייתי עושה זאת כדי לפנות מקום לאיתמר בן גביר".

עוד הוא אמר: "אני קורא לכל מפלגות הימין לבוא ולהתאגד, לשבת ביחד ולחשוב ביחד, נעשה סבב סביב שולחן הדיונים. אנחנו נמצא לכל אחד את מקומו הראוי לו. ניגש לכל אחד בכבוד ובהערכה. מבחינתי זה דף חדש".

הרב פרץ בצפירה
הרב פרץ בצפירהצילום: דוברות

השר התרשם מהעבודה שנעשית באולפנת צפירה ואמר: "זה המיקרוקוסמוס של הציונות הדתית. יש כאן לימודים לחינוך, למצויינות, לצד זה פעילות חברתית. צמוד איליהן יש הוסטל של קשישים שהבנות עוזרות שם. זה לא מפעל של הדתיים - זה הוסטל שכולם באים אליו והבנות לומדות שכשעוזרים לעם ישראל עוזרים לכולם. רוח של התנדבות, רוח של יצירה, רוח של אהבת ישראל, זו הדרך שלנו".

מנכ''ל רשת החינוך בני עקיבא, אלחנן גלט, אמר: "שמחנו לארח את השר ולהראות לו את העבודה החינוכית הנפלאה והמסורה שחברי צוות אולפנת בני עקיבא צפירה ובישיבת בני עקיבא גבעת שמואל בפרט וכל אנשי צוות מוסדותינו בכלל עושים במהלך השנה.

''השר היה קשוב לצרכים במערכת החינוך שהעלנו בפניו. אני מאחל לו בהצלחה רבה בתפקידו החדש ויודע כי הוא נכנס לתפקיד מתוך תחושת שליחות גדולה ורצון להצמיח את מערכת החינוך", הוסיף גלט.