המבורגר
המבורגרצילום אילוסטרציה: ISTOCK

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן זועם על זכיית מקדונלדס במכרז להפעלת מסעדות בנמל התעופה בן גוריון.

דגן שהוביל את המחאה נגד מקדונלדס בשל העובדה שהחברה מסרבת לפתוח סניפים ביהודה ושומרון, הגיב ''בושה שמדינה שמוציאה עשרות מיליונים על מלחמה ב-BDS בכל העולם, חוששת לעשות זאת בביתה שלה, בגלל המבורגר פופולארי. מה נאמר לפרלמנטים בעולם בהם נציגים של ישראל מתרוצצים בדיוק כדי להחיל את חוק החרם?".

''עדיף שממשלת ישראל לא תצפה ולא תבקש ממדינות באירופה ומארה"ב לפעול כנגד ה-BDS אם הם נכנעים כאן בישראל".

דגן הוסיף ''אנחנו לא וויתרנו. אני דורש משר האוצר ושר המשפטים לממש את סמכותם ולבטל את הזכיה של מקדונלדס ישראל במכרז, לאחר שזו אף לא טרחה להתחזות לכזו שלא מחרימה חצי מיליון תושבים במדינת ישראל".

גם ראש מועצת בית אל שי אלון הגיב לזכיית מקדונלדס במכרז להפעלת מסעדות בנתב"ג. ''שבט אחים ואחיות. כנראה שאנחנו לא חלק מהשבט. הצטערתי לשמוע כי חברה שמחרימה מאות אלפי יהודים המתגוררים ביהודה ושומרון זכתה היום בהפעלת סניף בשער הכניסה למדינת ישראל על ידי רשות שדות התעופה", אמר אלון.

''צר לי כי דווקא במקום שהוא הפתח למדינה שלנו יש מי שנותן לגיטימציה לחברה שאיננה מסכימה לפתוח סניפים ביהודה ושומרון על רקע פוליטי. אני קורא לכל התושבים המתגוררים בארץ בכלל וביהודה ושומרון בפרט לא לקנות בחברות המחרימות יהודים באשר הם", הוסיף.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הגיב "חבל מאוד שברשות שדות התעופה מתעלמים מקהל רחב שהוא חלק מהחברה הישראלית ולא רואים בו כלקוח פונטציאלי כמו כל אזרח בארץ. הענקת אשראי לחברת מקדונלדס לעשות איפה ואיפה כלפי ציבור זו הכנסת אצבע בעין של תושבי יו"ש. מי שמחרים אזרחים בישראל חובה על הציבור להחרימו באותה המידה.

''אני קורא לגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל לקרוא לסדר את חברת מקדונלדס ולהבהיר לה שימי החרמת היהודים נשארו בעברה האפל של האנושות", הוסיף נאמן.