ריבלין באירוע
ריבלין באירועצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף הערב (ראשון) בטקס הענקת הפרס לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית ע"ש חיים שיף.

השנה צוין עשור לפרס והוא הוענק לאמנית הפחם טיגיסט יוסף רון. עוד נשאו דברים באירוע - מנכ"לית מוזיאון תל אביב טניה כהן עוזיאלי ודובי שיף, בנו של חיים שיף ז"ל.

הנשיא פתח את דבריו בהתרגשות וסיפר כי על אף שנמצא ב-30 ימי האבל על רעייתו נחמה ז"ל, היה לו מובן מאליו שעליו להגיע לטקס ולתמוך באמנים והאמניות צעירות, כפי שהייתה עושה בעצמה בכל שנה. עוד הוסיף כי יש לזקוף לזכותה את אהבתו לתרבות ואמנות, והודה על ההזדמנות לקחת חלק באירוע זה בשמו, ובשמה.

הנשיא פנה לזוכה בפרס לשנת 2019, טיגיסט יוסף רון, ואמר: "ההתבוננות בפורטרטים שלך, טיגיסט היקרה, יוצרת את התחושה המחשמלת שמחדדת את העור כשעומדים שניות ארוכות פנים אל מול פנים עם אדם אחר. הפורטרטים העזים והמופלאים של טיגיסט יוסף רון מעמידים אל מול עינינו לא רק אנשים ונשים יפים, מישירי מבט.

''הם מכריחים אותנו לעמוד מול שאלות שפעמים רבות אנחנו מעדיפים לא לשאול שאלות על קבלה ועל תלישות, שאלות על גזענות, על הדרה והכלה. שאלות על חיבור ופירוק. לפעמים, דווקא בלי מילים, מול מבט אחד מצויר קשה הרבה יותר להתחמק מהשאלות הללו. וזו מתנה גדולה ושיעור גדול שאת, טיגיסט, מצליחה ללמד אותנו, כמתבוננים".

הנשיא הוסיף: "מדינת ישראל הקטנה מצמיחה אמנים ואמניות צעירים ומלאי כישרון אבל לא תמיד היא יודעת איך לגדל אותם ולתגמל אותם, ולספק להם מרחב חיים. פרס שיף מאפשר לאמנים האלה, לצאת לאור, להאיר. אך גם אם יהיו רבים כמותו, הם צריכים להיות תוספת ולא התחליף לרשת הביטחון שמדינה יכולה וצריכה לספק לאומניה".