צנחנים
צנחניםצילום: דובר צה"ל

מח"ט הצנחנים החליט לבטל את היציאה לקורס המ"פים של מפקד הפלוגה שכינה 'כושי מסריח' חייל מחייליו ולהוסיף לו נזיפה בתיקו. כך מדווח הבוקר (שני) העיתון 'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח המ"פ המדובר זומן לבירור בלשכת המח"ט, אל"מ יובל גז, שקיבל את ההחלטה המדוברת וכבר בעוד יומיים יידרש הקצין לתת הסברים למפקד האוגדה, תא"ל ירון פינקלמן. בעקבות המפגש אצל האוגדונר יידון עתידו בצה"ל.

בשבוע שעבר נחשף בעיתון האירוע הגזעני של יחס משפיל ביחידת החי"ר המובחרת: מפקד פלוגה הפגין יחס גזעני כלפי לוחם בן העדה האתיופית כשכינה אותו בפני חבריו: "כושי מסריח". בעקבות בירור שקיים המג"ד, המ"פ התנצל ופרטי המקרה הועברו בין המפקדים בחטיבה כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

העיתון מצטט לוחם בחטיבה שסיפר על האירוע: "היינו בסוף באימון בשבוע הקמה בשטח בפלוגה הוותיקה. המ"פ חשב שאנחנו, החיילים הוותיקים, עשינו מעשה קונדס ולקחנו לו את המפתחות לרכב. הוא הלך לרס"פ ולחייל נוסף ואמר להם 'זה הכושי המסריח עשה את זה'. הייתי בשוק. לא הייתי קשור לאירוע ונעלבתי עד עמקי נשמתי. זה רץ בכל הפלוגה שהוא מכנה אותי ככה. המ"פ הזה היה מפקד מחלקה שלי במסלול במשך שמונה חודשים ולכן זה כל כך כאב לי".

הלוחם שכלפיו נאמרה האמירה ניגש למג"ד ודיווח לו על האירוע. "המג"ד זימן אותי ואז הכניס את המ"פ לשיחה. בהתחלה הוא הכחיש ורק אחר כך הודה והתנצל על המעשה. אני לא אעבור על זה בשקט בעיקר כדי שלא יעשו את זה לחיילים אתיופים אחרים". צוטט הלוחם ב'ידיעות'.

על פי ההערכות המובאות בעיתון יקבלו קציני האוגדה עדכון אודות פרטי התחקיר. כמו כן צפוי מפקד האוגדה לפרסם הבהרה לפיה מצופה מהם לנהוג באפס סבלנות למקרי גזענות.