הנשיא מארח את חברי פורום מטכ"ללע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח את פורום מטכ"ל למפגש השנתי בבית הנשיא.

בפתח המפגש נשאו דברים הנשיא והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, ולאחר שיח מפקדים, סקרה לפורום סיגל שלח, מנכ"לית ג'וינט ישראל, את האתגרים החברתיים העומדים בפני המדינה בדרכה אל צמיחה בכל חלקי האוכלוסיה.

בדבריו אל המפקדים אמר הנשיא: "אני גאה מאוד כשאתם מתלווים אליי לעיתים במפגשיי עם ראשי מדינות, כשיחד אנחנו מסייעים להם לגבש את דעתם, על נושאים שעל סדר היום העולמי ובוודאי על סדר היום האזורי".

הנשיא הדגיש: "אתם הגורם המסייע למקבלי ההחלטות והמכריעים במדינה דמוקרטית- ממשלת ישראל. חובתה של ממשלה במדינה דמוקרטית למשול, אבל הפורום הזה הנמצא כאן הוא בסופו של דבר המוציא לפועל של נושאים רבים הקשורים למדינת ישראל".

עוד אמר: ״פעמים רבות אתם צריכים לעמוד בפני מערכות פוליטיות שמקבלות את ההכרעות וההחלטות ותפקידכם, אלופי צה"ל, לומר את הדברים כהווייתם בהתאם לאמונתכם בלי כחל וסרק ובלי פחד כלשהו״.

הנשיא הדגיש כי על חברי הקבינט ומקבלי ההחלטות להבין ש״הפורום שיושב פה הוא פורום שאין לו שום גוון כזה או אחר, פורום מקצועי, של אנשים שגדלו כמיטב הנוער והפכו למנהיגי הנוער".

הרמטכ"ל פתח את דבריו בתודה לנשיא על האירוח והוסיף: ״ברשותך אני אנצל את ההזדמנות הנוספת, בשם כל הפורום לחזק אותך בימים הלא קלים האלה''.

צילום: מארק ניימן, לע''מ
צילום: מארק ניימן, לע''מ

בהתייחסו לדבריו של הנשיא אמר הרמטכ״ל: ״ברור לגמרי שהשיקולים שלנו הם שיקולים מקצועיים לחלוטין. אין לנו עדשות אחרות על העיניים, נדמה לי שגם פורומים קודמים וגם הפורום הזה ידעו ויודעים להגיד בדיוק את מה שצריך להגיד. אנחנו צריכים להיות קשובים, לכל השיקולים מכל המינים והסוגים. אבל בסוף אצלנו השיקול הוא רק עם פרמטר אחד- ביטחון עם ישראל״.

עוד הוסיף הרמטכ״ל: ״אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר שגם צבא צריך חיזוקים וגם מערכת צריכה גיבוי ואין מקום שעושה את זה בצורה יותר שיטתית, קבועה וכל כך אותנטית מבית הנשיא. אבל בית הנשיא זה לא הקירות והמשקופים, בית הנשיא זה אתה. אני מרגיש שיש לנו פה בית, ותמיכה אמתית, שגם היא נובעת מצרכי העם ולא מעניין אישי. זה חשוב לנו מאוד״.

הרמטכ״ל הדגיש: ״חוץ מהביטחון הלאומי הצרוף אנחנו מבינים שיש לנו עוד תפקיד כצבא, תפקיד חברתי. אנחנו רואים בעניין הזה זכות מאוד גדולה להעביר דרך הארגון הזה, חלק גדול מעם ישראל, לצערי לא את כולו״.