עדי בן ישי
עדי בן ישיצילום: עצמי

חיפה, עיר הנמל הפסטורלית, מייצרת בימים האחרונים כותרות ודיונים סוערים סביב סוגיית המשפחה המסורתית.

ביום שישי הקרוב אמור להתקיים בעיר מצעד הגאווה, כשמנגד, "תהלוכת המשפחה", לחיזוק ערכי המשפחה, תתקיים בעיר ביום חמישי.

מארגני המחאה מעידים שהתהלוכה היא יוזמה והתארגנות של דתיים וחילונים כאחד, סביב ערכים שמרניים. הם מספרים על שותפות קהילתית רחבה, מצד ציבורים מגוונים בעיר. "קיבלנו הדים מטורפים מכלל הציבור" מספר יאיר, אחד המארגנים. "חילונים, דתיים, עולים, וותיקים מבינים את חשיבותם של ערכי המשפחה. בחור שעלה מרוסיה תירגם את תוכן המודעה לרוסית והפיץ זאת בין חבריו. התגובות היו נלהבות".

מי שהייתה פחות נלהבת מהמחאה היא רשת פייסבוק, שסגרה בגסות את הדף שהוקם לטובת התהלוכה. המארגנים מבינים שהם אינם נלחמים רק על הערכים שלהם, אלא על זכותם הבסיסית להביע דעה. נעמה סלע, עו"ד, "חילונית מושבעת" כהגדרתה, היא אחת מהמארגנים. "נלחמים בנו בכל החזיתות האפשריות" היא מספרת, אך לא מתכוונת לעצור. "ארגוני הלהטבי"ם נכנסים לנו למערכת החינוך, כבר מגיל הגן. ישנו עיסוק מוחצן במיניות בבית הספר וברחוב, כאשר מסדר היום הציבורי נעלמה המשפחה הרגילה. חדרו אג'נדות של מיניות מעורפלת ושל משפחה גמישה".

כמו כן, המארגנים מודאגים מסוגיית הפונדקאות לזוגות חד מיניים, כפי שכתבו בדף המסרים שהפיצו: "לא ניתן לתקן טרגדיה על יצירת טרגדיה חלופית. כבר כיום קיימות בישראל חברות המספסרות ברחמן של נשים מהעולם השלישי בחוות גידול ילדים, ומנצלות את הטרגדיה של אותן נשים מוחלשות לטובת הזוגות החד-מיניים".

המארגנים קוראים לציבור הרחב להגיע לתהלוכה. "תהלוכת המשפחה הינה הצעד הראשון בהחזרת השיח אל המישור הערכי כפי שראוי בחברה מתוקנת וליברלית".

המודעה למצעד המשפחה
המודעה למצעד המשפחהצילום: ללא