דירות בארה"ב
דירות בארה"בצילום: pixabay

לאחרונה נחשפה חמישיית ה Sub Market-המובילה עם כמות הדירות החדשות בארצות הברית, והתוצאות מפתיעות: הנהירה הגדולה עוזבת את מרכזי הערים המוכרות ומתרחבת אל שכונות חדשות שמציעות הזדמנויות חדשות.

Sub Market בהקשר של נדל”ן הוא אזור קטן ומוגדר בתוך השוק הגדול, כגון שכונה או פרבר. בעוד שגבולות השוק הם גבולות רשמיים שנקבעים על ידי סוכנות ממשלתית, הגבולות של הסאב-מרקט נקבעים על ידי משקיעים וברוקרים.

שיקגו ויוסטון נמצאות בחמישייה הפותחת- במקום השני נמצאות השכונות Streeterville ו-River North בשיקגו עם 2,924 דירות חדשות ו- 3,360 דירות תחת בנייה כעת. כמעט כל הדירות החדשות אשר נבנו בעיר שיקגו שבמדינת אלינויי נבנות בבניינים רבי-קומות, את הדברים מוסר אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR GROUP השקעות נדלן בארה"ב. את החמישייה סוגרת דאונטאון יוסטון שהתאוששה מההלם של נפילת מחירי הנפט לפני כמה שנים.

כמות הדירות החדשות בשכונת River Oaks עומדת על 2,473 מה שהופך את שכונות הסאב-מרקט ביוסטון לסאב-מרקט החמישי בגודלו בארה”ב.

רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת סיטיאר, מוסיף כי התושבים שאיבדו את בתיהם בהוריקן הארווי עזרו לאכלס את הדירות החדשות וכתוצאה מכך אחוז הדירות הפנויות ביוסטון ירד מ-9.1% בשנה הקודמת ל-6.3% בשנה הנוכחית, כל זאת לצד עלייה מאסיבית בבנייה באזור. אף על פי התקדמות הבנייה האדירה ביוסטון, אחוז הדירות הפנויות ירד, מה שמחזק את הטענה שמדובר באחד מהמקומות העם הביקוש הגבוה ביותר לדיור. צמיחת מקומות העבודה ביוסטון תרמה גם כן לגידול הביקוש לדירות בסאב-מרקט והפכה את האיזור למבוקש יותר ואטרקטיבי יותר .