הרב משה צבי נריה זצ"ל
הרב משה צבי נריה זצ"לאתר בני עקיבא

לאחר עשר שנות פעילות של ישיבת שומריה, ביום חמישי הקרוב יתקיים טקס הנחת אבן הפינה לישיבת שומריה לצעירים.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר הרב ראובן נתנאל, ראש ישיבת שומריה ומי שכיהן כרב היישוב עצמונה, על הישיבה ועל האירוע המרגש.

"ישיבת שומריה לצעירים הוקמה לפני עשר שנים בשומריה", הוא סיפר, "שומריה זה קיבוץ השומר הצעיר שקהילת עצמונה עברה אליו בחלקה אחרי הגירוש ולאחר מכן הקמנו את הישיבה. כיוון שאני זכיתי להיות חתנו של הרב נריה היה לי מאוד חשוב להיות מכוון לשיטה החינוכית שלו, שבלב של העניין יש הרבה אהבה והרבה אמון שאת זה הוא ינק וקיבל מרבו הרב קוק".

הוא הוסיף ,"יש המון ישיבות ויחד עם זה המציאות בשטח מוכיחה שלא מעט נערים ונערות מוצאים את עצמם נפגעים ואף חלקם נוטשים את הדרך. מי שמבין טוב את שיטתו של הרב נריה יודע שעם אהבה ואמון אפשר להגיע לדברים מאוד טובים. הרב נריה האמין שזה מה שמתאים לדור ואנחנו הולכים עם הדרך הזו, ואחרי עשר שנים אנחנו מאוד מרוצים".

הרב נתנאל סיפר על מי שעומד מאחורי קידום הבנייה. "משרד החינוך הקצה לנו מתחם של כיתות לימוד, שמונה שנים חיכינו להקצאה הזאת ובסוף, בחסדי ה', זה הגיע. המבנה הולך להיבנות בסבסוד היישוב בתוך שטח היישוב, המועצה האזורית שמעון מאוד ידידותית לעניין ומשתפת פעולה והמהלך התחיל".

"אנחנו מתחילים בימים הללו לבנות את המבנה ויחד עם זאת, בתוך המתחם כבר יש לנו תוכניות לבניית בית מדרש, פנימיות וחדר אוכל ואנחנו מקווים שהנחת אבן הפינה הזאת היא יריית הפתיחה לפנות לעם ישראל שיהיה שותף, ובוודאי שמי שמכיר את הרב נריה ומוקיר את זכרו יהיה שותף", ציין.

"הרב זלמן מלמד בשנת תש"י התחיל ללמוד בכפר הרא"ה. הוא נחשב מהבכירים של תלמידי הרב נריה ויש לו המון המון סימפטיה למה שאנחנו עושים בישיבה, הוא מתגעגע לימים שלמד שם והוא האישיות המרכזית שתכבד אותנו בטקס", הוסיף הרב נתנאל.