טקס הענקת הדרגות לבוגרי קורס טיס
טקס הענקת הדרגות לבוגרי קורס טיסצילום: דו"צ

טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס מחזור 178 נערך אחר הצהריים (שלישי) בבסיס חיל-האוויר בחצרים.

הטקס נערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אביעד דגן, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה י' ובנוכחות המשפחות, חברים ואנשי חיל-האוויר.

לבוגרים הטריים הוענקו דרגות הקצונה, בסיום קורס בן שלוש שנים הכולל הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת טייס ותואר אקדמאי מאוניברסיטת בן-גוריון.

תא"ל דגן אמר בטקס, "בעוד מספר דקות תהפכו לקצינים בצה״ל. שלוש שנים של משוכות וקשיים אותם צלחתם בזכות מאמץ והשקעה ממושכים, אשר עיצבו אתכם מפרחי טיס צעירים ללוחמי צוות אוויר. תודה לך, י׳, מפקד בית הספר לטיסה, על הרוח והדרך בה אתה מוביל את בית הספר".

"בטקס זה אנו מציינים השנה את מלחמת ההתשה. לא הטכנולוגיה ולא הברזל הביאו לתוצאות המלחמה, אלא עוז רוחם של הצוותים המבצעים. קחו את המושכות, היו דור העתיד של חיל-האוויר, הצטיינו והובילו. חיל-האוויר מקיים פעילות מבצעית ענפה, והאתגרים אשר מונחים לפתחכם מורכבים. אנו זקוקים לכם מוכנים, טובים ומצוינים. הרקיעו שחקים, העמיקו שורשים וחזרו הביתה בשלום", הוסיף דגן.

טקס הענקת הדרגות לבוגרי קורס טיס
טקס הענקת הדרגות לבוגרי קורס טיסצילום: דו"צ


אל"מ י' אמר לצוערים, "ידעתם שהדרך רצופה קשיים ולא כל מי שיוצא למסע מעפיל לפסגה. ידעתם, ובחרתם לטפס. אתם האנשים הנכונים לעמוד במקום בו אתם עומדים היום. טיפסתם בנחישות נוכח קשיים ואתגרים, והוכחתם יכולות מקצועיות וכישורים, התמדה וערכים. אני מלא הערכה למפקדים ולצוות שזהו תוצר פועלם".

"אתם מקבלים היום את דרגות הקצונה", הוסיף, "להיות קצין בצה"ל ולוחם אווירי בחיל-האוויר הישראלי זו היא זכות גדולה ומעמד מחייב. היו לוחמים נחושים, חתרו למגע ודבקו במשימתכם עד להשלמתה. עלינו לשאוף למצוינות ולא לנוח לרגע. השתמשו במה שלמדתם על עצמכם, צאו בעוז אל הקרב וחזרו בשלום לנחיתה. היו בני אדם, היו צנועים. זכרו מי אתם ומה הערכים שאיתם גדלתם. האדם הוא שעושה את המדים, לא המדים את האדם".

"עלינו להמשיך לקיים את תפקידנו ככל שיידרש בכדי שאזרחי מדינת ישראל יוכלו להמשיך לחיות חיים שקטים ונורמליים. זו היא משימתנו. לאורך השנים השתנו המשימות, התחלפו המטוסים, נפתחו ונסגרו טייסות, הוקמו בסיסים ונכתבו תפיסות ותורות לחימה. דבר אחד נותר ללא שינוי: הרוח הייחודית של חיל האוויר שבליבה האדם. מהיום, אתם הוא אותו אדם", הדגיש אל"מ י'.