יובל דיין
יובל דייןעופר עמרם

חצי יובל מאז חזר בתשובה עם אשתו, יובל דיין עושה סיבוב פרסה וחזר בשאלה. בפוסט מטלטל הוא גולל את נסיבות חזרתו בשאלה ותוקף את החברה החרדית אותה עזב.

בפתח דבריו הוא מספר כי הסיר כל סממן דתי בחזותו "לא על מנת לכפור או להתריס כנגד אף אדם או מגזר באשר הוא מגזר, פשוט נגמר לי.. הבנתי שבשביל שאוכל להמשיך לקחת בזה חלק אני צריך אמונה עיוורת, ואין לי יותר כזאת. אזלה לי".

בהמשך הסביר כי אינו כופר בקיום האלוקות אלא יש לו בעיה עם האוכלוסיה הדתית-חרדית. "אין לי בעיה עם אלוהים עצמו, הבעיה שלי זה עם כל מה שמקיף אותו. כל הפוליטיקה והקרנבל וקטנות המוחין וההזיות ושיגעון הגדלות ותחושת החשיבות של רוב שליחיו הנאמנים, ואני בתוכם. עם חיים עמוסים בפגישות ושיעורים ותלמידים ורבנות וכבוד, אבל נטולי שמחה והתרגשות ואמונה וייעוד, כמעט ונשברתי סופית, אבל אז שמע האלוהים את תפילתי וגאל אותי בגדול", כתב.

"כבר הייתי בודהיסט והייתי נוצרי, ואפילו שינטו למדתי, אבל כשסוף סוף התעוררה נשמתי ושבתי הביתה אל חיקה המחבק של היהדות, הפכתי בניד עפעף מילד מוכשר ומחפש משמעות, לדתי צדיק וצודק, נטול דעה עצמית. לקח לי זמן להטיל ספק ולשאול איך זה שכל מה שאלוהים רוצה ממני מתמצה בזה שאהפוך את עצמי לבעל אישיות גבולית עד מחוקה, מרוב קדושות וטהרות ודקדוקים. מה נשאר שם בסוף מתחת לכל השכבות, הבגדים, הכיסויים, ההסתרות והשקרים שמתחזקים קהילות שלמות? פעם חשבתי שמתחבא שם סוד גנוז, היום אני יודע שאין שם כלום מלבד כסף, כבוד ותו לא.

"עשיתי קריירה בלהיות עיוור ותמים ולמדן וחכם וצדיק", המשיך דיין. "עזבתי את כל מה שהיה לי והגרתי למגזר חדש ומרתק, שהקיא אותי ואת ילדיי בשאט נפש, כמו היינו גושי פלסטיק דביקים, ועל כך נתונה להם תודתי הכנה, מי יודע מה היה עולה בגורלנו חיינו אם היינו נטמעים בהם, כנראה שהיינו אבודים לנצח רחמנא ליצלן".

את דבריו חתם במילים הבאות: "אני לא מתיימר לטעון שהתורה היא שקר ושאלוהים לא קיים, אני רק טוען שאני באופן אישי לא מקור מספיק מהימן שתוכלו להסתמך עליו, והכי אמת שלי היא שאני לא יודע. באמת לא יודע".

שיחת נפש עם נועה ירון ויובל דיין

באדיבות: הטלוויזיה החינוכית, שידורי בכורה ביוטיוב