מפקד פיקוד הצפון עם ראשי הרשויות
מפקד פיקוד הצפון עם ראשי הרשויותצילום: דובר צה"ל

ראשי רשויות וקציני ביטחון במרחב הגליל העליון והמערבי ורמת הגולן השתתפו היום (רביעי) בכנס מיוחד בראשות מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם.

בכנס נטלו חלק גם ראש מטה פיקוד הצפון תא"ל יורם כנפו, מפקד עוצבת הגליל תא"ל רפי מילוא, מפקד עוצבת הבשן תא"ל עמית פישר ומפקד מחוז צפון בפיקוד העורף אל"מ איציק בר.

מטרתו של הכנס היתה לעדכן בהערכת המצב השוטפת והתרחישים השונים לחירום, לייצר תיאום ציפיות אל מול ההנהגה האזרחית וחיזוק הקשר ושיתוף הפעולה הפורה בין פיקוד הצפון לראשי הרשויות.

במהלך הכנס קיבלו המשתתפים סקירה של הערכת המצב בגזרה הצפונית וסקירה מודיעינית. כמו כן נידונו סוגיות ביטחוניות הנוגעות בהיערכות לחירום ומשמעויות למרחב האזרחי והמענה להן.

המשתתפים גם ביקרו במנהרת טרור של חיזבאללה שנחפרה מהכפר רמיה, נחשפה ונוטרלה במבצע 'מגן צפוני'.

מפקד פי'וד צפון, אלוף אמיר ברעם, אמר במפגש כי "היישובים בזירה הצפונית הם חלק מהחזית, הם לא עורף במובן האחורי של המילה. אני רואה ביישובים האזרחיים חלק מחזית אזרחית. קשה מאוד לבצע הבחנה בין הצבא בחזית, לבין הישובים במרחב הצמוד לגבול".

"כל הסיפור הוא חזית צבאית וחזית אזרחית שחיים בערבוביה ולכן החובה שלנו לשבת כאיש אחד, לתרגל ולתכנן ביחד. את הכושר ההתקפי של פיקוד הצפון והמענה לרשויות האזרחיות על ידי פיקוד העורף, תשלים מנהיגות אזרחית חזקה וחוסן אזרחי שאותו אתם, ראשי הרשויות מייצגים", הוסיף ברעם.