הרב מארק שנייר
הרב מארק שניירצילום: הקרן להבנה אתנית

הרב מארק שנייר, היועץ המיוחד של מלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה, מספר בשיחה עם ערוץ 7 מהסדנה הכלכלית במנאמה, כי הוא מעודד מתמיכת מנהיגי ערב בפתרונות שהציג הממשל האמריקני.

"מרגש מאוד להיות בבחריין. אני חושב שהתכנית האמריקנית היא משמעותית ביותר, כולל השקעה בהיקף של 50 מיליארד דולרים בכלכלה הפלסטינית. זו בשורה אמיתית", אומר הרב שנייר.

הוא מציין כי "מה שהיה מרענן במיוחד הוא הרצון של אנשי עסקים ערביים ונציגי מדינות ערביות להתחייב לסייע גם כן לבניית הכלכלה הפלסטינית".

אנו שואלים את הרב שנייר האם הכינוס הוא ניסיון לעקוף את הנהגת הרשות הפלסטינית המתנגדת להצעות האמריקניות ולהציג את התכניות ישירות לעם. "אני מקווה שההנהגה הפלסטינית תבין את גודל השעה", עונה הרב שנייר, "ואת המשמעות של היוזמות הכלכליות שעלו כאן והם יאמצו את ההזדמנות הגדולה הזאת".

"ההנהגה הפלסטינית צריכה להבין שיש לה בסיס ממדינות המפרץ, שרוצות גם הן לראות פתרון פוליטי לסכסוך בין ישראל והפלסטינים. ברור שזה תהליך מתמשך, אבל כשיש קבוצה כה מכובדת של מנהיגים ערביים אליהם מצטרפים גם גופים פיננסיים מכל העולם, אסור להחמיץ את השעה", מוסיף הרב שנייר.

לדבריו, "גם אנשי העסקים הישראלים שהיו כאן הצליחו לייצר קשרים עם מנהיגים עסקיים ממדינות ערב בניסיון למצוא הזדמנויות כלכליות ועסקיות שיביאו לרווחת הפלסטינים. זו הצלחה אמיתית".

הרב שנייר ליווה גם את העיתונאים הישראלים שהגיעו לסקר את הכינוס. "הם היו כמו ילדים בחנות ממתקים", הוא מציין, "הם התלהבו מאוד. היה קשה להאמין שהחלום להגיע לסקר במדינת מפרץ הפך למציאות. מלך בחריין התייחס אליהם בכבוד רב".