שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלמה פילבר, בעלי מכון הסקרים "דיירקט פולס" ולשעבר מנכ''ל משרד התקשורת, הסביר כי אם מפלגות הימין "יסתדרו מחדש" נתניהו יוכל להרכיב ממשלת ימין בלי להסתמך על המנדטים של אביגדור ליברמן.

בראיון לרדיו תל אביב התייחס פילבר למפלגת הימין החדש, לה העניק שירותי מחקר בבחירות האחרונות. ''אנחנו ליווינו את הימין החדש בקטע של מחקרים וסקרים, נתנו את עמדתנו בכל נקודות הזמן, בפועל אנחנו יודעים את התוצאה. פוליטיקה זה אפס או אחד, כאן זה כישלון.

"הוכח שהציונות הדתית - כמה שהיא חד גונית בנושאי חוץ וביטחון, היא מאוד רב גונית בנושאי דת ומדינה או בניואנסים של ההתייחסות לנושא דתיים-חילונים. לעניין הזה הבחירות האחרונות צילמו מצב של 50:50, התפלגות של הליברלים והלייטים מצד אחד ולעומתם החרד"לים שסמוטריץ' מייצג אותם מהצד השני".

פילבר טען כי נפתלי בנט ואיילת שקד הם ''כוח מנצח'' כאשר הם רצים ביחד, "הפאוור קאפל של בנט ושקד הוא גורם מנצח. אם היו שואלים אותי, ההליכה של שניהם ביחד יש לה כוח מנצח גם במשא ומתן לאיחוד וגם בריצה לבד''.

הוא רמז למתחים שאולי קיימים בין השניים, לאור חוסר ההצלחה בבחירות האחרונות. ''בפוליטיקה אנחנו מכירים הרבה צמדים שלפעמים היה להם כעסים אחד על השני אבל הבינו שחייבים ללכת ביחד''. פילבר גם משוכנע שלמסרים שהציג בנט בקמפיין הבחירות יש אוזן קשבת אצל אנשי ימין דתיים, חילונים ומסורתיים.

על ''שתיית המנדטים'' שביצע הליכוד אמר פילבר: ''נתניהו מיצב את עצמו עם 30 מנדטים בייס שכמעט לא זזו ממנו בשלושת חודשי קמפיין הבחירות ובסוף הוא גם מצא 4-5 נוספים, חלק מהציונות הדתית, מבנט ושקד, וחלק באו מהגדלת אחוזי ההצבעה בתוך הגוש שלו.

"יכול להיות שהסתדרות מחדש של מפלגות הימין, באופן ש-300 אלף קולות, כמעט 8 מנדטים שהלכו לאיבוד, ייכנסו חזרה לקופה ורובם ככולם יצביעו לאחת ממפלגות הקואליציה העתידיות, אז המשמעות היא שיש לנתניהו את ה-61 לפחות גם בלי ליברמן.

''אם לוקחים את ה-65 שקיבל נתניהו בבחירות האחרונות עם ליברמן, פלוס שבעה או חמישה מנדטים נוספים של הימין, זה פחות או יותר מקזז האחד את השני".

לדבריו, לא נאמרה המילה האחרונה לגבי ליברמן. ''הגרעין הקשה שלו - חמישה מנדטים, הם עולי ברית המועצות הוותיקים בני 50 פלוס שמבחינת מדיניות ביטחונית הם יותר ימינה מהליכוד כך שאני לא רואה אותם צועדים לקואליציית שמאל מרכז''.