חדר אמבטיה. אילוסטרציה
חדר אמבטיה. אילוסטרציהצילום: iStock

שיפוץ חדר האמבטיה עומד על הפרק ואחד הדברים הכי מסוכנים יהיה דווקא להתמודד מול שיפוצניקים חאפרים שינסו להרוויח כסף על גבינו ולבצע עבודה רשלנית.

אנו לא רוצים עבודה לא מקצועית, אלא שיפוצניק מנוסה ומקצועי שיעשה שימוש בחומרים בעלי תו תקן, יבצע את ההתקנה לפי השלבים הנדרשים וכן יבצע את הבדיקות הסופיות כדי לוודא שהכול תקין ועובד כמו שצריך.

טיפ 1 – זמן העבודה על שיפוץ אמבטיה:

בשלב ראשון עליכם לדעת כי יש כמה סוגים של שיפוץ חדרי אמבטיה. שיפוץ נקודתי יכול להיות החלפת אמבטיה, החלפת כיור, החלפת צנרת או החלפת ריצוף. לצד השיפוץ הנקודתי יש שיפוץ חדר האמבטיה קומפלט הכולל עבודה יסודית על כל חדר האמבטיה. שיפוץ קומפלט לחדר אמבטיה בגודל סטנדרטי עשוי לקחת מספר ימים. בדרך כלל בין 3 ל-7 ימים.

שימו לב, ייתכנו יום-יומיים נוספים של עבודה במקרים של מציאת תקלות או חלקים מסוימים שהיה צריך לנסוע במיוחד להביא אותם. אם השיפוצניק סוחב אתכם מעבר לזמן הנדרש או לחילופין מבצע עבודת שיפוץ קומפלט לדירות תוך יום-יומיים ייתכן והעבודה שהוא מבצע אינה טובה והוא 'עושה עליכם סיבוב'.

טיפ 2 – הצנרת:

החלק החשוב בכל חדר אמבטיה היא הצנרת. הצנרת נמצאת מתחת לבלטות ובתוך הקיר עליו עומד הדוש. צנרת איכותית שמותקנת בצורה מקצועית כוללת 3 צינורות: אחד למים קרים, אחד למים חמים ואחד למי ביוב מלוכלכים. שיפוצניק חאפר עשוי להתקין צינור אחד שיהיה גם למים קרים וגם למים חמים.

בנוסף, יש להתחשב בחומר ממנו עשוי הצינור ובסוגו. יש צינור הכולל שכבות בידוד מפלסטיק שבתוכו שכבת אלומיניום פנימית ויש צינור מושחל הנכנס לשרוול. הצנרת המומלצת ביותר היא שימוש בצינורות S.P עם שכבות הבידוד ושכבת האלומיניום. יש לשים לב שהשיפוצניק שלכם מתקין צנרת בעלת תו תקן אחרת אתם מסתבכים בנזילות ופיצוצים לעתים קרובות.

טיפ 3 - ריצוף הקירות:

ריצוף הקירות מתחלק להתקנת האריחים ולאיטום המרווחים שבין האריחים. על הריצוף להתבצע בצורה ישרה כאשר כל המרצפות באותו הגובה וקו ישר שהוא המרווח שעובר ביניהן. את האיטום יש לבצע באמצעות משחה חזקה העמידה לאורך זמן בפני רטיבות.

זוהי משחה מיוחדת חזקה יותר מחומר איטום רגיל שכן הריצוף בחדר האמבטיה צריך לעמוד באופן תמידי ברטיבות בין אם מדובר במי המקלחת ובין אם בלחות שבחדר.

הכתבה באדיבות אתר המשפצים שלי - פורטל קבלני שיפוצים מומלצים