נשיות בטהרה
נשיות בטהרהצילום: אילת ורנר

כ-150 נשים השתתפו בכנס "נשיות בטהרה" שנערך בשבוע שעבר בעיר לוד.

הכנס ביקש להעניק מענה לשאלות בנושאי צניעות, מתוך יצירת שפה חדשה-ישנה, וקבלת כלים מעשיים להנחלת ערכי המשפחה היהודית.

את הכנס יזמו רבניות ונשים ממיזם "יפה כלבנה" - אילת ורנר, אפרת ורנר, שרה נוביק והרבניות רות בנימין, דניאלה ואן דייק ואסתי ארנד, בליווי רבנים ובהנחיית הרבנית עידית איצקוביץ.

רוחמה חזות, מנהלת אולפנת "סגולה", סיפרה למשתתפות על תוכנית ייחודית שנבנתה באולפנה שבקריית מוצקין. הרבנית עידית איצקוביץ דברה על אתגרי הדור. נעמי אידלס לימדה על יכולת הקבלה של האישה שהינה מהות שנשכחה. בת-שבע שוב, מיילדת ומרצה, הציגה גישה מקצועית בשאלה כיצד האם יכולה לתת מענה למתבגרת.

הרבנית אסתר לבנון שכיבדה את הכנס בנוכחותה אמרה לערוץ 7: "זכיתי להשתתף בכנס היסוד של נשים יקרות אשר הרימו את הכפפה, ויצאו לקרב על דמותה האמיתית של האישה בעם ישראל. הכנס מהווה משקל נגד לתנועות המרימות על נס חיצוניות ריקנית ורופסת. אשרינו שהננו זוכים להשמיע ברמה את קולן האמיתי של נשות החיל".

הרבנית אסתי ארנד נימקה את מטרת הגעתה לכנס: "אנו חיים בדור הגאולה וחיים את הקצוות. באתי מתוך רצון להעמיק ולבסס את המשפחתיות בטהרתה וליצור שפה נקיה שמחוברת למקורות. הנשים הרבות שהגיעו לכאן הצביעו ברגליים ואמרו- כן, אנחנו שותפות לשליחות הזאת".

אחת מהמשתתפות אמרה: "באתי ללמוד כדי להשפיע במעגל הקרוב בזוגיות ובמשפחה ובמעגלים רחבים של העם. בכל שיחה היו תובנות יקרות מפז. הכנס היה עבורי התרגשות צרופה והבנה שאנחנו על דרך המלך".

את הכנס סיכמו אילת ורנר ואפרת ורנר מצוות מיזם "יפה כלבנה" שדיברו על הבשורה הגדולה של הכנס המציב מקום בריא ורלוונטי לאימהות, לבנות, ולכל נשות החינוך, מתוך תורת ישראל. הכנס התקיים לעילוי נשמת הילד משה בן אוריה דרור ושלומית חלקיה.