המשפחות השכולות הבוקרתנועת "אם תרצו"

משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' המלווה על ידי תנועת 'אם תרצו' הגיעו היום (ראשון) להשמיע קול זעקה נגד האומנים שמחו על החלטת מפעל הפיס לבטל את המימון לסרט המתעד את חייה של עו"ד לאה צמל.

במסגרת מיצג המחאה של המשפחות השכולות, הן טבלו את ידיהן בצבע אדום המדמה דם והניפו אותן בדומה לאופן בו הניף את ידיו המחבל עבד אל עזיז צאלחה, שהשתתף ב'לינץ' ברמאללה באוקטובר 2000. את צאלחה יצגה בבית המשפט עו"ד צמל.

בנוסף, המשפחות נשאו שלטים עליהם נכתב: "התרבות שלכם- הנרצחים שלנו", "חופש הביטוי לא מכספי ציבור", וכן "מחזקים את החלטת מפעל הפיס".

המשפחות השכולות דרשו מהנהלת מפעל הפיס לעמוד על החלטתה וקראו לאמני ישראל להתייצב לצד המשפחות השכולות ואזרחי ישראל שומרי החוק ולא לצד מי שיוצר לטענתם אומנות שמטרתה להפוך את 'הפרקליטה של המחבלים' לדמות מעוררת השראה.

המשפחות השכולות מוחות
המשפחות השכולות מוחותצילום: תנועת 'אם תרצו'

מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן שיר הי"ד אשר נרצחה בפיגוע בארמון הנציב, מסרו: "צביעות האומנים אינה יודעת גבול. הם יודעים טוב מאד שהמאבק שלנו הוא לא על חופש ביטוי בישראל, כי ברור לכולם שבישראל אפשר ליצור הכל, כולל סרט שמהלל את הפרקליטה של המחבלים. המאבק שלנו הוא על מימון תעמולה אנטי־ישראלית באמצעות קרנות הממומנות על ידי תקציב ציבורי ועל ידי מפעל הפיס הממומן בכסף ציבורי".

"התנהל פה מאבק אמיתי, אותנטי וצודק והגיע הזמן שגם האמנים יקשיבו לקולות של עם ישראל ולא לאליטות אירופאיות שבשמם הם מייצרים אמנות על דם הילדים שלנו. אנו קוראים להנהלת הפיס שלא לשנות את החלטתם. אלפי אנשים ביטלו את המינוי ולא בכדי, ישנם קווים שאסור לחצות אותם. דם הילדים שלנו אינו הפקר", הוסיפו חג'אג'.

מארגון ''בצלמו'' שהוביל את המחאה נגד הענקת הפרס ליוצרי הסרט, נמסר: 'אנחנו דורשים מהפיס - אל תיכנעו ללחץ השמאל הקיצוני. מפעל הפיס אינו יכול להשתמש בכספי ציבור להאדרת סרט המאדיר את הטרור שקורא למחבלים לוחמי חופש''.