אנגלה מרקל
אנגלה מרקלצילום: רויטרס

ארגוני הביון של מעצמות זרות מנסים בשבועות האחרונים לחדור אל תיקיה הרפואיים של הקנצלרית הגרמניה אנגלה מרקל, כך מדווח העיתון הגרמני "בילד".

זאת לאחר שמרקל נצפתה פעמיים רועדת בכל גופה במהלך טקסים פומביים בשבועיים האחרונים.

ה"בילד" טוען כי סוכנויות המודיעין הזרות מנסות להשיג גישה אל תיקיה הרפואיים של מרקל, בנסיון לחשוף מה עומד מאחורי הרעידות בהן לקתה והאם מדובר במחלה או התייבשות בלבד, כפי שטענה מרקל.

בפעם הראשונה בה תועדה מרקל רועדת, בטקס עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, טענה הקנצלרית כי "התייבשה, ולאחר שלגמה מספר כוסות מים חזרה לעצמה", אולם בשבוע שעבר תועדה מרקל רועדת שוב במהלך טקס עם ראש הממשלה הגרמני, כאשר הפעם טען דוברה של מרקל כי "מדובר ברעד פסיכולוגי, כתוצאה מהרעידה הראשונה בה לקתה".

אלא שבדיווח ב"בילד" נמסר כי "מרקל אינה אומרת מילה בנוגע לסיבות לרעידות והאם היא נמצאת תחת טיפול כלשהו, וכמה משרותי המודיעין בעולם משוכנעים כי יש לכך הסבר והם מנסים לשים את ידם על תיקיה הרפואיים של מרקל".

רופאים שהתראיינו ל"בילד" טענו כי "מדובר בנושא שצריך להישאר פרטי, אבל ברגע שהקנצלרית אינה מדברת על כך מדובר עבור רבים בסימן של חולשה וכי יש לה מה להסתיר". גם במהלך וועידת G20 בסוף השבוע נראתה מרקל חסרת אנרגיה ואמרה לעיתונאים כי "אני משוכנעת שההתופעה של הרעידות תיעלם בדיוק כפי שהופיעה".