זירת הירי בקרית חיים
זירת הירי בקרית חייםצילום: דוברות מד"א

שוטר בלבוש אזרחי שלא היה בתפקיד ירה הערב (ראשון) למוות בצעיר כבן 20 ממוצא אתיופי, ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים בחיפה.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת האירוע.

צוותי מד"א שהוזעקו לזירת הירי טיפלו בצעיר ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם, שם ניסו הרופאים לבצע בו החייאה ונאלצו לקבוע את מותו.

סמי ברוכה, מנהל מרכז הנוער של הצעיר שנורה, זיפק לחדשות 13: "זה אירוע קשה, מדובר בנער שגידלתי מגיל 10. אין לי מילים איך לתאר את הכאב. הנערים פה המומים ומפוחדים, אני מקווה שיחקרו את המקרה הזה כמו שצריך, לא יכול להיות שבקלות כזו יורים בנער".

ח"כ גדי יברקן (כחול לבן) אמר, "אנחנו מבינים כמה עוד נותר לנו לתקן את החברה שלנו. בישראל ישנם אלפי מקרי שוד בכל שבוע, כיצד קורה שכשהפושע הוא ישראלי ממוצא אתיופי האצבע קלה יותר על הדק השוטרים".

"לצערי דבר אחד בטוח, אני מראש לא מאמין לתוצאות החקירה של מח"ש אם בכלל יבדקו את המקרה. הם כבר הוכיחו שהם מועלים באמון הציבור. האירוע שונה מאירועים אחרים, והמשטרה חייבת להלחם בפשיעה בכדי להגן על הסדר הציבורי ולתת בטחון לאזרחים. אבל אף שוד של מכולת לא מחייב הריגה של נערים שעשו שטות", הוסיף יברקן.

ח"כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) הוסיפה כי "הדעת מתקשה לעכל, יורים על נערים כמו ברווזים במטווח. הפכו את דמם של צעירים יוצאי אתיופיה להפקר. החיים של הילדים שלנו פחות בטוחים והתגובה של בני הקהילה תהיי חריפה, וזה בגלל כישלון של ממשלת ישראל וזרועותיה ובהם כישלון של השר לענייני בטחון פנים ומח"ש בטיפול במצב".

"לצערנו מאירוע לאירוע המצב מחמיר. הפעם לא יטייחו הרג של צעיר מתחת למקום מגוריו. דמו זועק לשמיים", אמרה תמנו-שטה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע זעזוע עמוק וצער רב על המקרה ואמר כי "אירוע בו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר הינו קשה וחמור ויש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים".

לדבריו, הוא מצפה מהמחלקה לחקירות שוטרים וממשרד המשפטים לנהל את החקירה ולהגיע למסקנות בקשר לפרטי האירוע הקשה במהירות ובשקיפות מלאה לציבור.