טקס הענקת הצל"ש האזרחי
טקס הענקת הצל"ש האזרחיצילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק השבוע צל"ש אזרחי למשפחתו של הרב אחיעד אטינגר, על גבורתו של הרב אטינגר לפני מותו, כאשר חתר למגע, נכנס לאירוע שלא היה חייב לקחת בו חלק, והציל אזרחים.

מי שהפתיעו את המשפחה בנוכחותם היו החובשים של מחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון ומד"א שטיפלו ברב אטינגר לפני מותו.

דגן אמר בטקס, "אלמלא התושייה של הרב אטינגר, שראה מחבל משתולל ויורה בלי הבחנה, אם הוא לא היה מוציא את האקדח שלו, בעצם נכנס בהתנדבות לאירוע שהוא בכלל לא היה קשור אליו, היו אובדים חיים רבים נוספים. כל לב יהודי, כל אדם הגון בוודאי אנחנו תושבי השומרון צריכים להגיד תודה. ולהעלות על נס את גבורתו".

בין הנוכחים היו ילדיו של הרב אטינגר, אשתו, הוריו, אחיו ומשפחתו. אביו של הרב יורם אטינגר חובש בכיר במדא בעצמו אמר: "תודה לכם על הכח הזה לעזור כל הזמן. יציאה לעזרה ולתת הכל מכל הלב, אני מתנדב כבר 25 שנה; והעזרה לזולת היא דבר שנותן כח"

חזי גוטמן חובש בקורס חובשים בכירים תושב יקיר שטיפל ברב לפני מותו ונפגש עם המשפחה בטקס אמר: "לא תמיד אתה רואה משפחה שטיפלת ביקר להם, וזה טוב לראות אותם, זה סוגר קצוות. אנחנו ראינו את היקר להם בשעות האחרונות שלו עשינו כל מה שהיינו יכולים כדי להציל אותו"

החובש אור קדוש שהיה גם הוא בזירה ונפגש עם המשפחה, סיפר, "מאוד מרגש לפגוש את המשפחה. אי אפשר לעודד אותם אבל חשוב לפגוש אותם. מגיע לרב אטינגר הצל"ש ללא ספק. גם צה"ל צריך לשקול להעניק לו צל"ש".