''נשמח שיעשו עבודת קודש גם בארץ''
''נשמח שיעשו עבודת קודש גם בארץ''צילום: דובר צה"ל

בסיס הגדנ״ע ׳שדה בוקר׳ של חיל החינוך והנוער מאמן מדי שבוע מאות בני נוער במטרה לעודד שירות קרבי ומשמעותי בצה"ל.

במסגרת הפעילות בבסיס מתקיימים אימונים ייחודיים לאוכלוסיות מגוונות. אחד מהם הוא אימון הגדנ״ע לבני שליחים המתקיים השבוע עבור 28 בני נוער ישראלים המתגוררים בחו״ל מתוקף העבודה של הוריהם כשליחים מטעם מדינת ישראל.

פרויקט זה מתקיים במשך שמונה שנים, בשיתוף פעולה בין צה"ל, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרד החוץ.

אימון הגדנ״ע מתקיים אחת לשנה, עבור ילדי בני השליחים ובמהלכו זוכים להתנסות בחוויה צבאית אותנטית, גדושה בלמידה ופעילויות הכוללת שרשרת חיול, הכרות עם ערכי צה״ל, משמעת צבאית, שדאות וגיבוש.

האימון מתחיל בסיור למשך יומיים בירושלים, במהלכו הנערים מבקרים ביד ושם ובהר הרצל.

בשונה מאימוני הגדנ״ע האחרים אליהם מגיעים בני נוער מאותו מוסד חינוכי וקיימת הכרות עמוקה ביניהם, המשתתפים בגדנ״ע בני השליחים לא מכירים אלה את אלה, ויוצרים קשרים ברגע שהם עולים על מדים.

במהלך השבוע הם מסיירים בבסיסים נוספים כגון בא"ח נח"ל ובה"ד 1 על מנת להגביר את המודעות והמוטיבציה לתפקידים קרביים, קצונה ופיקוד. לקראת סוף השבוע, מוקפצים בני הנוער לשטח וליום במטווחים. לסיום, בני הנוער חוזרים לבסיס ונערכים לטקס סיום מרגש בנוכחות המשפחות שמגיעות במיוחד מחו״ל.

סג״ם גלי זכריה, מפקדת מחלקה במחזור זה של הגדנ"ע לבני שליחים, מספרת כי "זו חוויה מדהימה לפקד על בני נוער מרקע כזה״. היא מוסיפה ״הם מגיעים לשבוע חוויתי של אווירה צבאית בה כולם שווים במדים. בני הנוער האלו עושים עבודת קודש בחו"ל, ואנו נשמח שיעשו עבודת קודש גם בארץ״.