נחיתת החירום של המטוס בנתב"גדוברות רשות שדות התעופה

כוחות חירום והצלה גדולים נערכו אחר הצהריים (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון בעקבות חשש לגורלו של מטוס נוסעים שהמריא מהעיר קלן בגרמניה. המטוס נחת בשלום.

הכוננות בנתב"ג הועלתה לרמה 3 לאחר שעל מסלול ההמראה בגרמניה נמצאו שרידים מהצמיג של אחד מגלגלי המטוס. כל הטיסות הופנו לנחיתה בשדה התעופה רמון.

לאחר הנחיתה המוצלחת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו ''בשורות טובות מנתב״ג. אני מצדיע לכוחות החירום וההצלה ולחיל האוויר על היערכות יוצאת מן הכלל".

מדובר במטוס בואינג 737-400 של "אלקטרה איירווייז" שהמריא משדה התעופה בקלן כשעליו 152 נוסעים ואנשי צוות.

כוננות גבוהה בנתב"ג עקב תקלה במטוסדוברות רשות התעופה

למעלה מ-100 אמבולנסים, שוטרים, כבאים וחובשי מד"א הוקפצו לנמל התעופה מרחבי גוש דן בכדי לאבטח את נחיתת המטוס.

חיל האוויר הזניק זוג מטוסי קרב מסוג ״סופה״, שליוו את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל.

מנכ"ל מד"א אלי בין המפקד על הכוחות בשטח נתב"ג מסר, "מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה ממאה אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאויישים על ידי מאות חובשים ופראמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל וכולם ערוכים. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה ואנחנו מקווים שהמטוס ינחת בשלום וכלל לא יהיה צורך בטיפול של הצוותים שלנו''.

לצפייה במיקום המטוס לחצו כאן