אורי מקלב
אורי מקלבצילום: הלל מאיר/TPS

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) נועד עם נציב שירות המדינה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, במטרה לקדם את יישום חוק ייצוג הולם וליצור פתרונות תעסוקה לציבור החרדי בשירות הציבורי.

מקלב אמר להרשקוביץ' כי העובדות החרדיות הן חרוצות, והציע לאפשר לנשים המסיימות את הלימודים בתחומי המחשוב לבצע את ההשמה במשרדי הממשלה הרלוונטיים. "כך הן תרכושנה את הידע הנדרש לעבודה הספציפית תוך מקסום היכולות האישיות והמקצועיות", אמר.

"מעבר למחויבות השירות הציבורי ביישום החוק להעדפה מתקנת, דבר זה אף מהווה יתרון למשרד הקולט את אותן העובדות", אמר מקלב והוסיף כי העובדות שיקלטו לעבודה ביחידות המחשוב של משרדי הממשלה "יצמחו מקצועית ומעשית יחד עם הארגון מה שיביא בסופו של עניין לתועלת מירבית של כולם".

מקלב העלה מספר פתרונות אפשריים נוספים לקליטת עובדות חרדיות במשרדי הממשלה כבר בטווח הזמן המיידי כל זאת לצד יישום חוק ייצוג הולם - אפליה מתקנת בשירות הציבורי.

נציב שירות המדינה הבהיר כי לנציבות יש את הרצון והנכונות לבצע מהלכים ברוח זו. "אתם מתפרצים לדלת פתוחה", אמר הנציב והוסיף כי "אנו רואים את שילוב בני הציבור החרדי בשירות המדינה לא כטובה לבני הציבור החרדי אלא כקידום וייעול השירות הציבורי".

הרשקוביץ' הדגיש כי בכוונתו לקדם משרות ייעודיות לבני הציבור החרדי גם במשרות הבכירות בשירות המדינה במסגרת חוק העדפה מתקנת. "העובדים החרדים הם אינם חוטבי העצים ושואבי המים של שירות המדינה ולכן אנחנו בודקים כעת תוכניות לתקנים ייעודיים לשילוב עובדות חרדיות במשרות בכירות בשירות המדינה", אמר.