יאיא פינק ואהוד ברק
יאיא פינק ואהוד ברקצילום: דוברות

פעיל השמאל הדתי ומי שזכה במקום השמיני ברשימת מפלגת העבודה לכנסת, יאיא פינק, מסביר לערוץ 7 את החלטתו לעבור למפלגה החדשה שהקים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

"ניסיתי לפעול הרבה מאוד שנים לתיקונה של מפלגת העבודה. יש הרבה מאוד דברים שאני מעריך ואוהב אבל יש גם לא מעט דברים שהפריעו לי מאוד, בעיקר סביב המריבות וההתעסקות הפנימית הבלתי נגמרת. התעסקנו בעיקר בעצמנו ופחות בחברה הישראלית. לצערי נכשלתי בעניין הזה", אומר פינק.

לדבריו, "אחרי הכישלון בבחירות האחרונות עשיתי תחקיר והגשתי מסקנות להפקת לקחים. לא היה אף אחד שרצה לעזור לי בזה. אני לא רוצה לבלות את כל חיי במריבות פנימיות. מה שיותר חשוב לי מהפלטפורמה הוא לנסות לתקן את מדינת ישראל בכיוונים שאני מאמין בהם. מדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית, שאין בה פגיעה בשלטון החוק ואין אדם אחד שעומד מעל שלטון החוק".

"לכן החלטתי לחבור לכוחות חזקים ומשמעותיים שהם בסך הכל סביב הערכים שלי של השמאל הציוני - יאיר גולן, יפעת ביטון, אהוד ברק ואנשים נוספים שיצטרפו. המטרה שלי היא שבבחירות הללו השמאל הציוני יחזור כאלטרנטיבה אידיאולוגית.

''בבחירות האחרונות השמאל הציוני התרסק. מרבית המצביעים הצביעו למפלגה שלא ברור מה היא. אני רוצה לנסות ולייצר את האיחודים הללו מחדש. אני מעריך שעד סוף החודש תהיה לנו רשימה ואיחודים משמעותיים סביבה", מוסיף פינק.

לשאלה האם לציבור הדתי לאומי יש מה לחפש במפלגה החדשה של אהוד ברק הוא עונה, "אני חושב שהיהדות לא שייכת לימין. אם אתה ימני תצביע כנראה לבית היהודי, לליכוד או למפלגות אחרות. אני מכיר לא מעט חובשי כיפה שהם חושבים שהערכים של היהדות הם כן ערכי שמאל, בין אם מדובר על תפיסות כלכליות ובין אם הציווי על גרים ובין אם דברים אחרים. פעם היתה ברית ההיסטורית שהיתה בין השמאל הציוני והציונות הדתית. מאז קרו כמה דברים, אבל אני הייתי רוצה לחדש את הקשר הזה, שבני ובנות הציונות הדתית יצביעו למפלגות שלדעתי לא רק שלא סותרות את ערכי היהדות אלא משלימות אותם".

הוא מציין שיוביל פנייה ברורה לציבור הדתי לאומי המתון. "עשיתי את זה גם בשנות האחרונות ואמשיך לעשות את זה. יש לי לא מעט שותפים בחלק מהקיבוצים הדתיים והיישובים השונים. אני לא מתחיל כאן מאפס ונעשה מאמץ כמה שיותר גדול. יש לדעתי בין 60 ל-80 אלף בני ובנות הציונות הדתית שיכולים להצביע למפלגה הזאת ולמפלגות אחרות בשמאל הציוני".

לדעת פינק, ייתכן שאהוד ברק הוא זה שצריך להוביל את גוש השמאל. "מי בסופו של דבר יוביל? אני לא חושב שזה צריך להיות דווקא עניין של המפלגה הגדולה ביותר אלא עניין של הגוש. אנחנו נעשה כל דבר כדי להגדיל את הגוש. היו לי בעבר ביקורות על ברק אבל אני חושב שהוא היחידי שמסתכל בלבן בעיניים של נתניהו. זו הפעם הראשונה שאני מרגיש שיש חשש דווקא מהצד של נתניהו. אנחנו חושבים שהחלפתו היא צעד מבורך למדינת ישראל, יש לכך סיכוי, אך חובת ההוכחה עלינו".