מצדיעים למילואימניקים
מצדיעים למילואימניקיםצילום: מארק ניימן/ לע"מ

בית הנשיא נצבע הערב (שני) בירוק זית עם הגעת 16 יחידות המילואים המצטיינות שזכו להוקרה והערכה על פעילותן המסורה והנחושה בים, באוויר וביבשה.

"אני גאה לחגוג אתכם היום את בחירתכם כיחידות המצטיינות של מערך המילואים. אתם, נשות ואנשי יחידות המילואים המצטיינות, מהווים נבחרת מובחרת של ישראליות וישראלים", אמר בהתרגשות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין למילואימניקים והמילואימניקיות שהגיעו מכל קצוות הארץ.

בטקס השתתפו גם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ונציג מפקדי היחידות הזוכות סא"ל הראל נמיר, מפקד גדוד 9215.

"בזכותכם, יכולים אזרחי ישראל ומערכת הביטחון כולה, להיות שקטים ובטוחים ביכולת שלנו להכריע את המערכה כל אימת שנידרש לכך", הוסיף הנשיא ואמר: "היום, יש לנו הזדמנות להודות לכם על ימי מילואים רבים ושירות ארוך שנים, אין עליכם. אין כמוכם. כל הכבוד לכם!".

"נכון שגם במדינות אחרות אפשר למצוא 'עתודות מילואים', אבל מודל המילואים הישראלי מתייחד במהירות שלו, בגודל שלו וכמובן באופי המשימות ובמקצועיות שלו", הדגיש הנשיא בדבריו: .מערך המילואים שלנו מהווה חלק מהותי מסדר הכוחות של צה"ל, וככזה אתם נדרשים להפגין את היכולות המקצועיות, האנושיות וההתנדבותיות הגבוהות ביותר. ולכן מבחינתנו אתם הרבה מעבר ל'עתודות' או ל'רזרבה'. אתם בסיס הכוח שעליו מושתת בטחון המדינה".

"למערך המילואים יש תפקיד חשוב גם בשימור התפיסה לפיה צה"ל הוא צבא העם", אמר הנשיא, "לצערי, בשנים האחרונות, מעטים יותר שמים כתף מתחת לאלונקה ונושאים בעול המשותף למען הכלל. ועדיין, בקרב המשרתים בשירות המילואים, המוטיבציה לשרת ולהתנדב רק עולה. כמילואימניק בדימוס, שירתי במילואים יותר מעשרים שנה, עד שנבחרתי לכנסת. וכאב גאה לבנים שמשרתים במילואים, אני רוצה לומר לכם - שירות המילואים הוא חובה שזכות גדולה בצידה.

''אתם, אנשי המילואים, ובכלל זה המשרתים ביחידות המילואים המצטיינות, משמשים דוגמא ומופת לציבור הישראלי כולו. אתם גאוותנו, גאוות מדינת ישראל! לכן, זוהי חובתנו לוודא שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר לבצע את משימתכם כראוי, ולדרבן מעסיקים ומוסדות אקדמיים לתת עדיפות והקלות למשרתי המילואים".

בסיום דבריו ביקש הנשיא להודות במיוחד לבני המשפחות שתמכו ונשאו בעול הבית והמשפחה כדי לאפשר למשרתים במילואים לבצע את תפקידם.

נציג מפקדי היחידות הזוכות, סא"ל הראל נמיר, מפקד גדוד 9215, אמר כי "מערך המילואים מהווה מעין חממה נדירה של ארץ ישראל היפה, וכל אחד השותף בה הוא חלק ממארג אנושי מדהים אשר פועל בהרמוניה מלאה, כתף אל כתף, ללא שום הבדל של דת, גזע ומין. אחדות - ולא שבטיות, נתניה, ולא רק קבלה. כפי שכולנו יודעים כל איש מילואים המגיע לשירות המילואים, לא מגיע לבד.

''כל אחד מביא ווירטואלית גם את משפחתו ואילוציו השונים. גם בנושא זה המציאות הפכה מורכבת יותר אבל לשמחתנו, ברוב המקרים במקומות העבודה ובמשפחות - אם רוצים אין זו אגדה. בכל אופן ולמרות שזה כביכול טריוויאלי אני מבקש להודות לתמיכה המתמשכת מבית. מי שנמצא פה בהכרח יש "קבוצת סמיכה" משמעותית מאחוריו ועל כך מגיעה הערכה רבה וזו הפעם היחידה בה אבקש את מחיאות הכפיים", הוסיף.

היחידות המצטיינות:

חטיבה "אלכסנדרוני" של אוגדת "עוצבת הגליל" בפיקוד צפון, חטיבה "עציוני" של אוגדת "עוצבת געש" בפיקוד צפון, חטיבה "אגרוף הברזל" של אוגדת "עוצבת המפץ" בפיקוד צפון, חטיבה "עוז" של אוגדת "עוצבת האש" בפיקוד מרכז, חטיבה מרחבית שומרון של אוגדת יהודה ושומרון בפיקוד מרכז, חטיבה "מרכבות הפלדה" של אוגדת "עוצבת עידן" בפיקוד מרכז, יחידת ממשל 309 בפיקוד מרכז, חטיבה "עוצבת שועלי מרום" של אוגדת "עוצבת סיני" בפיקוד דרום, חטיבה" עוצבת ראם" של אוגדת "עוצבת הפלדה" בפיקוד דרום.

חטיבת "עוצבת עמוד האש" של אוגדת "עוצבת הפלדה" בפיקוד דרום, יחידת "חילוץ וההצלה הארצית" 9552 בפיקוד העורף, יחידה "גדוד חילוץ" 233 של חטיבת "נפת ת"א" של אוגדת מחוז דן בפיקוד העורף, חטיבה "אגד הובלה 556" של אוגדת "מרכז ההובלה" בזרוע היבשה, יחידת "רוכב שמיים 5353" של חטיבת "אגד עומק 214" בזרוע היבשה, טייסת "דורסי הלילה" בחיל האוויר, סוללת כיפת ברזל 947 של אוגדת "הגנה אווירית" בחיל האוויר, פלגה "ביטחון שוטף 915" בחיל הים.