לונדון לא מחכה לו
לונדון לא מחכה לוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הסופר האמריקאי־יהודי ריצ'רד זימלר טוען כי חששם של מארגני אירועי תרבות בבריטניה מהפגנות של פילי BDS גרמו לביטול הזמנתו לאירועים הללו.

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות' הסופר אמור היה להשתתף באירועים לרגל צאת הרומן החדש שלו “הבשורה על פי לזארוס”. בטור אותו פרסם שלשום בעיתון ה"גרדיאן", טען הסופר כי מתאמי שני אירועי התרבות החליטו שלא לפרסם ולשווק את הרומן החדש שלו, זאת מתוך חשש מפעילי הבי־די־אס האנטי־ישראלים.

אני המום וכעוס מאוד", כתב זימלר. "אני תוהה אם אווירת הפחד והאנטישמיות העולה משמעותן שאמנים ואנשי מקצוע יהודים מוחרמים. מעולם לא ציפיתי שיופעלו עלי דעות קדומות בגל יהדותי. זה גרם לכך שבריטניה הפכה למקום שאני לא מכיר וכנראה מעולם לא הכרתי. רק השאלה לגבי ההשתייכות הדתית שלי היא בעיני שערורייתית", כתב בכעס.

איש יחסי הציבור האישי שלו טען בשיחה עם הגרדיאן כי בשני האירועים היו תחילה נלהבים לפרסם את הרומן החדש שיצא לאור באפריל האחרון. לטענתו, המארגנים חששו כי יהדותו ל הסופר תעורר את תומכי הפלסטינים, מה שעלול לגרום להפגנות שלהם ושל תומכי BDS. "לרוב אנשים בעולם הספרות לא כאלה צרי אופק. כל מי שמכיר את ריצ'רד יודע שהוא אדם בפני עצמו".