חגיגות העצמאות ארה"ב בירושלים

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו הערב (שלישי) באירוע לציון יום העצמאות האמריקני, באירוח שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, בבנייני האומה בירושלים.

נתניהו אמר באירוע, "לפני מספר ימים, דיוויד (פרידמן), תמי (פרידמן), ג'ייסון גרינבלט ורעייתי שרה הלכו למקום שמהווה את סלע קיומנו, למקום שמוביל מבריכת השילוח להר הבית. שבו אבות אבותינו חגגו את החגים השונים של ירושלים, ושבו היהודים האחרונים שלחמו ברומאים, שלחמו במעצמה הגדולה בעולם, נכנעו והריבונות היהודית נכחדה".

"ובכן – חזרנו. חזרנו עומדים למען האמת, ההיסטוריה והזכויות שלנו. זה נפלא שהמעצמה הגדולה בעולם לא מתנגדת למדינה היהודית, אלא תומכת במדינה היהודית. איזו תפנית", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לועידת בחריין ואמר, "אני רוצה גם להודות לממשלת בחריין על אירוח הסדנה הכלכלית בבחריין בשבוע שעבר לקידום השלום והשגשוג. שר החוץ של בחריין אמר שישראל היא חלק מהמזרח התיכון: 'אני רוצה שעם ישראל, שאזרחי ישראל יידעו שאנו מברכים אותם'. זה שינוי, ויש לברך על כך".

לדבריו, "היה מעודד לראות ממשלות ערביות רבות משתתפות בסדנה, על אף מאמציהם של הפלסטינים לחתור נגדה. הדבר הרע ביותר שניתן לעשות בנאום הוא לחזור על קלישאה, אבל אני עומד לחזור על קלישאה – הפלסטינים לעולם אינם מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. הם עשו זאת שוב. ההנהגה הפלסטינית שוב מחזיקה את שגשוגו של העם שלהם כבן ערובה לאידאולוגיה שלהם נגד ישראל".

"אני מקווה שההנהגה הפלסטינית תבחר בדרך אחרת, ושבמקום לדחות את יוזמת השלום של הנשיא טראמפ עוד בטרם ראו אותה - ישמרו על ראש פתוח לגביה. זה בוודאי מה שאני עומד לעשות. אני מצפה לעבוד עם הנשיא טראמפ והממשל שלו על מנת לקדם שלום, שגשוג וביטחון. הביטחון בראש ובראשונה, אך השלום והשגשוג יבואו גם, אם סוף סוף תהיה נכונות בצד הפלסטיני לזנוח את המטרה של השמדת ישראל ואחת ולתמיד להכיר במדינה היהודית. זו הבעיה וזה הפיתרון", קבע נתניהו.