ראש השב"כ נדב ארגמן יחד עם ל' , חוקרת מודיעין סייבר בשב"כ לה הוענק הפרס
ראש השב"כ נדב ארגמן יחד עם ל' , חוקרת מודיעין סייבר בשב"כ לה הוענק הפרסצילום: דוברות שב"כ

פרס ביטחון ישראל הוענק היום (שלישי) לשב"כ על שרשרת פיתוחים טכנולוגים שבוצעו במסגרת מערכת טכנולוגית רחבה לסיכול טרור.

באמצעות פיתוחים אלו, בשילוב היכולות המבצעיות של הארגון, סוכלו בשנתיים האחרונות עשרות כוונות פיגוע, נעצרו מאות מחבלים, ונמנעו מספר רב של פיגועים משמעותיים, ביניהם פיגועי התאבדות, מטעני נפץ ומכוניות תופת אשר יועדו להתממש במרכזי אוכלוסייה בתוך ישראל.

מדובר בפיתוח פורץ דרך של שב"כ, אשר אפשר התמודדות מול היקפי טרור גדולים וקשים שסיכולם מבעוד מועד הציל חיי ישראלים רבים. המערכת אף אפשרה לשב"כ לאתר ולסכל מספר מפגעים חמושים אשר כבר היו בדרכם לביצוע פיגוע.

היכולת המתקדמת והייחודית של המערכת, סיפקה מידע בזמן אמת, שאפשר מימוש פעילות מודיעינית ומבצעית בשטח לסיכול הפיגועים.

הפיתוחים החדשניים בהם נעשה שימוש במערכת זו, מיישמים כלים ויכולות חדשות שפותחו בשב"כ אשר מביאים לידי ביטוי את עוצמת הארגון והיותו בחזית הסיכול, באופן יום-יומי, בפעילותו המודיעינית-טכנולוגית ומבצעית נגד ארגוני טרור במספר רב של זירות.

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בטקס, "האמל"ח הסודי ושובר השיוויון של שב"כ הוא ההון האנושי המרכיב אותו. פרס ביטחון ישראל שהוענק לארגון הוא בראש ובראשונה שייך לכם. העובדות והעובדים שעומדים הערב על הבמה במשכן הנשיא, פיתחו כלים טכנולוגיים פורצי דרך אשר באמצעותם, יחד עם השילוב של יכולות מודיעיניות ומבצעיות מתקדמות, הצליח שב"כ לסכל פיגועי תופת קשים. ישראלים רבים חבים לכם את חייהם. המשיכו לפעול בנחישות, ביצירתיות, כמגן ולא יראה, למען ביטחון אזרחי ישראל."