השמן והרזה
השמן והרזהצילום: יחצ קולנוע לב

אי שם לפני כשישים שנה (שנות ה-50 בלשון העם), היו אלו לורל והארדי, הצמד הקומי האגדי האהוב והמפורסם בעולם. אחד שמן (130 ק"ג) אחד רזה ( בלי משקל) ושניהם יחד מצחיקים את העולם.

זה היה משהו בסגנון של צ'רלי צ'פלין שבלי מילים הצליח להעלות שמחה וחיוך על פני אנשי העולם באשר הם.

עכשיו רואה אור על המסכים סרט שמנסה לשחזר את שני הענקים הללו בשם "השמן והרזה".

וכך לורל והארדי של פעם, "השמן והרזה" של היום, הצמד הקומי האגדי האהוב והמפורסם בעולם, יוצאים לסיבוב הופעות בבריטניה של שנות ה-50.

כשימי הזוהר כבר מאחוריהם והם מרגישים את סימני הגיל, הם עומדים בפני עתיד לא ידוע, ואכן, בתחילה נדמה כי הנוכחות באולמות מאכזבת. אבל מאז ומתמיד הם הצליחו להצחיק אחד את השני, והקסם, ההומור והכימיה המיוחדת שלהם הופכים את הסיור לסיפור הצלחה, מול מעריצים חדשים וישנים כאחד. אך עם משקעים מהעבר שהם עדיין לא לחלוטין פתרו, ושתי נשותיהם המאוד שונות אחת מהשנייה שמצטרפות לדרך, סיבוב ההופעות הופך למבחן עבור השותפות הוותיקה של שני החברים הקרובים קומדיה מלאת קסם קולנועי של פעם.

סרט חובה לכל אוהב קולנוע בכיכובם של סטיב קוגן וג'ון סי ריילי, שעוקבת אחרי סטן לורל ואוליבר הארדי – שני אנשים פשוטים, מצחיקים ומוכשרים, שהצליחו, עם הקומדיה התמימה והשובבה שלהם, לגרום לכל העולם להתמכר, להתאהב ולצחוק בקולי קולות.…

גדולתו של הסרט הוא בשנינותו, בפשטותו ובאמיתותו, תוך כדי הצגת התמימות של השניים.

לך, תמצא היום שחקן במה בישראל ובעולם כולו, שמוכן ללון במוטל דרכים ישן בלי שיש לך ליווי, מונית צמודה וארוחות גורמה.

חבל לחפש. לא תמצאו. במציאות של היום, כל שחקן הוא מלך. פעם זה היה אחרת ולכן המלצה חמה לראות את הסרט, לראות את האנשים הפשוטים הללו שרק רצו להצחיק.