LIbya (illustrative)
LIbya (illustrative)iStock

מתקפה קטלנית על מחנה פליטים בטריפולי, בירת לוב. לפחות 44 בני אדם נהרגו ועוד 130 נפצעו בהפצצה אווירת של מחנה פליטים גדול בו שהו אלפי בני אדם שביקשו לעבור את הגבול ולהיכנס אל מדינות אירופה.

ממשלת לוב טוענת כי כוחות הצבא הלובי, בפיקודו של הגנרל ח'ליפה חפטר, אחראיים לטבח הפליטים, בעוד ראשי הצבא מאשימים את הממשלה עצמה באירוע הקטלני.

גורם מטעם האו"ם אמר כי מדובר בפשע מלחמה והוסיף שהארגון יפתח בחקירה על מנת לגלות מי עומד מאחורי ההפצצה הקטלנית.

"המתקפה שהביאה למותם של יותר מ-44 בני אדם, במחנה הפליטים עלולה להוות פשע מלחמה. זו הפעם השנייה שמחנה הפליטים הזה מופצץ", נמסר בהודעת האו"ם.

רוב ההרוגים היו פליטים ממדינות שונות ביבשת אפריקה שהמתינו במחנה המעבר עד שיתאפשר להם לחצות את הגבול אל מדינות אירופה. תמונות ממחנה הפליטים הראו הרס עצום וגופות רבות פזורות, בהן של נשים וילדים רבים, בעוד צוותי חירום והצלה פועלים על מנת לנסות ולהציל את הפצועים והלכודים.

"אנשים וגופות היו פזורים בכל מקום. המחנה הרוס כולו, אנשים בוכים ונמצאים בטראומה. החשמל נותק. הכל מלא בדם ובחלקי גופות של אנשים", סיפר ד"ר חאלד בן עטיה, בכיר במשרד הבריאות הלובי.

מאז ששליט לוב קדאפי הודח ונהרג בשנת 2011 על ידי כוחות המורדים, שסועה המדינה במלחמה בין הממשלה המקומית לכוחות הצבא בפיקודו של ח'ליפה חפטר.