מימין לשמאל: יוסי אלדר נשיא פרלמנט למען ישראל, דר ראובן פרוייטי, יוסי דגן ראש המ
מימין לשמאל: יוסי אלדר נשיא פרלמנט למען ישראל, דר ראובן פרוייטי, יוסי דגן ראש המצילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

מנהיג האוונגליסטים ההיספאנים בעולם' ד"ר ראובן פרוייטי, הגיע לביקור ראשון בישראל. את הביקור פתח ד"ר פרוייטי בשומרון.

מדובר באחד הביקורים החשובים שהיו בשנים האחרונות מצד מנהיגי האוונגליסטים ההיספאנים המונים כ-300 מליון איש בעולם ונחשבים לאוהדי ישראל.

ד"ר פרוייטי הוא נשיא ארגון הגג של הארגונים האוונגליסטים באמריקה הלטינית ונשיא הכנסיות האוונגליסטיות בארגנטינה. הוא הגיע לביקור עם אשתו והצוות המקצועי שלו, ועם נשיא 'פרלמנט למען ישראל', יוסי אלדר שיזם את הביקור ונפגש עם יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

"בשם הקהילה האוונגליסטית של כל אמריקה הלטינית" אמר ד"ר פרוייטי,"יש לי הכבוד להיות כאן עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בפעם הראשונה כאן ביהודה ושומרון. אני רוצה לחגוג את החיבור שיש לנו באמריקה הלטינית לישראל, לאנשיה, לאדמה, להסטוריה שלה. אנו יודעים אלו מאמצים ישראל עושה למען יהודה ושומרון אנחנו מתפללים שישרור כאן כאן שקט ושלום. אני מאד שמח להיות כאן בפעם הראשונה".

בביקורו התייחס ד"ר פרוייטי לתוכנית השלום של טראמפ, "בכל תוכנית שתהיה אנחנו תמיד נתמוך במדינת ישראל ומבחינתנו יהודה ושומרון הוא חלק ממדינת ישראל". על ארגון החרם על ישראל אמר: "ה-BDS נוגד את הנצרות והתנ"ך".

דגן הוסיף: "מדינת וההתיישבות בירושלים יהודה ושומרון, מקיימים את חזון הנביאים, וכל מנהיג בעולם צריך לשאול את עצמו האם הוא בצד שמסייע או בצד שמפריע למהלך".

אלדר סיכם: "אנו נמצאים בעידן חדש, אנחנו חשים בשינוי באמריקה הלטינית, מדינות שהחליטו להביע תמיכה ללא מורא ביהודה ושומרון. פרלמנט למען ישראל החל את הפעילות באמריקה הלטינית לעורר את כל הקהילה, גם הרוחנית וגם הפוליטית לתמיכה בישראל וביו"ש ואנחנו רואים את התוצאות בשטח. זהו עידן חדש באמריקה הלטינית וביחסה לישראל".