הר הרצל. ארכיון
הר הרצל. ארכיוןPhoto by Miriam Alster/Flash90

'פורום רבנים במילואים' פנה היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה ושר הבטחון נתניהו, בבקשה שיעצור את שינוי המדיניות בנוגע להלוויות חללי צה"ל, כפי שהוצהר היום בפני בג"ץ.

רבני המילואים כתבו לנתניהו: "היום התפרסם כי בא כח מדינת ישראל השיב בבג"ץ כי יאפשר הלוויות צבאיות באמצעות 'רבנים' רפורמיים ושינויים במהלך הטקס ובחלקות הצבאיות – באמצעות הצבא".

לדבריהם, "צה"ל באמצעות הרבנות הצבאית עורך לוויות צבאיות וממלכתיות ברגישות הגבוהה ביותר ובחרדת קודש מאז קום המדינה, בדגש על מלחמות ישראל ומבצעיים צבאיים. נדגיש כי הרבנות הצבאית קשובה מאד לרצון המשפחות והעותרים לא ידעו להציג אף פער בנושא למרות עשרות אלפי לוויות של חללינו הקדושים, חללי צה"ל, אשר נערכו כולן על ידה".

רבני המילואים ציינו בפני ראש הממשלה כי למהלך השלכות רחבות גם על טקסי הקבורה הממלכתיים: "הרבנות הצבאית מקיימת באותו האופן המכובד גם את "נוהל חבצלת" וטיפול בהלוויות ראשי ממשלה ונשיאי מדינת ישראל אשר הלכו לעולמם. יצירת אלטרנטיבות לקבורה היהודית בצה"ל ובמוסדות הכנסת והממשלה – הינה הפך הממלכתיות ותגרום לשסעים במקום הקדוש והמאחד לחברה הישראלית – בית העלמין הצבאי".

הרבנים חתמו בבקשה מראש הממשלה, "אנו מפצירים בכבודו לעצור את ההידרדרות ולא להניח סוגיה כה רחבה ורגישה בידי משפטנים. אנו מבקשים כי כבוד ראש הממשלה ישמור על צה"ל אחד חרף מאמצי ארגוני הקרן לישראל חדשה אשר מאחוריהם לא עמדה בעתירה ולו משפחת חלל אחד."