יהודה פוקס בטקס הענקת הדרגה
יהודה פוקס בטקס הענקת הדרגהצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף יהודה פוקס הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף לקראת מינויו לנספח צה"ל בוושינגטון בטקס חגיגי שנערך במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וחברי פורום מטכ"ל.

"קשה להכביר מילים על החשיבות של הקשר בין ישראל לארה"ב, והקשר הביטחוני בין צה"ל לפנטגון, ובכלל הקשר הביטחוני של זרועות הביטחון שלנו לארה"ב. זה הולך ומתהדק. הקשר מעולם לא היה כל כך חזק", אמר נתניהו בטקס שהתקיים בקרייה בתל אביב.

''כל המדינות זקוקות לבריתות, גם מעצמות על זקוקות לבריתות - ולארצות הברית יש בעלת ברית איתנה כאן. אנחנו, כמדינה קטנה, בוודאי זקוקים לבריתות. זה מכפיל כוח עצום, וכולכם יודעים זאת, גם אזרחי ישראל יודעים זאת. אז אני אומר, לא רק בשם המטה הכללי ומשרד הביטחון, אני אומר בשם אזרחי ישראל - בהצלחה", הוסיף ראש הממשלה.

הרמטכ''ל כוכבי אמר "יהודה, זה לא סוד, מביא איתו את כל מה שאנחנו רוצים שקצין בכיר יביא לפורום המטה הכללי. ראשית, הוא צמח ביחידות הליבה הכי מרכזיות שיש בצה"ל. שנית, הוא חווה את חוויות העימותים והמלחמות מכל המינים והסוגים. הוא היה גם בצד המבצעי, גם בצד של המטה, גם בצד של בניין הכוח ובוודאי בהפעלת הכוח, ומביא להכל גם מנהיגות חד משמעית, כזאת שיודעת להוביל תהליכים ולקדם נושאים.

''מהצד השני, הוא מביא הרבה שכל, תבונה, חשיבה, והוא איש מאוד נבון. עם כל החבילה הזאת, אני שמח שאתה מצטרף לשולחן הזה. יש המון הזדמנויות שאנחנו צריכים לנצל ולעשות ביחד עם ארה"ב אל מול האתגרים שאנחנו חווים במזרח התיכון, וגם הם, שכן הרבה מן המשותף זאת סיבה טובה לשיתופי פעולה.

''אני שקט שאנחנו שולחים אותך לשם, אני בטוח שתעשה עבודה טובה עם כל מה שאתה מביא, עם כל מה שצה"ל צריך מכל המקומות האלה שתיארנו וכולנו זוכרים שהיית בהם, ובצורה הכי פשוטה- אני ממש בונה עליך. זה אמנם לא טקס ההחלפה בין יהודה לבין מיקי, אבל מיקי פה וזו הזדמנות טובה להגיד הרבה תודה והערכה על עבודה מצוינת ועל דברים שקודמו בשנים האחרונות במגע היד שלך", אמר כוכבי.

נספח צה"ל בוושינגטון הנכנס, אלוף יהודה פוקס, אמר: "תודה לך הרמטכ״ל, תודה לך ראש הממשלה ושר הביטחון על המינוי, על האמון ועל ההצטרפות לפורום המטה הכללי מכובד זה, זכות גדולה להצטרף לחבורה איכותית זו של מפקדים עומסת על כתפיה את ביטחון מדינת ישראל, להניח על כתפיי אחריות נוספת ומורכבת אתגרים ושותפויות חשובות מכל. תקופה זו מורכבת ומלאת הזדמנויות, מורכבת בין היבשות והמדינות, בין הדתות ולצד התרבויות ומלאת הזדמנויות לשותפויות חדשות והתארגנויות אנושיות וטכנולוגיות כאחד.

''אני רואה זכות והזדמנות גדולה לביצוע תפקיד נספח ההגנה של צה״ל ומשרד הביטחון בארה״ב, רואה לעצמי חובה לחזק ולתרום לביצור ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל לבסס ולחזק את ערכיות מדינת ישראל וצה״ל בקרב גורמי הביטחון בארה״ב, לסייע ולאתר הזדמנויות במימוש חזון ותפיסת הניצחון של הרמטכ״ל", הוסיף פוקס.