הפגנה בעזה נגד ישראל וארה"ב
הפגנה בעזה נגד ישראל וארה"בצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר שורה של הקלות לרצועת עזה, במסגרת מאמציו להגיע להסכם עם מחבלי חמאס ובניסיון למנוע את קריסתה הכלכלית של הרשות הפלסטינית.

במהדורת חדשות הערב (חמישי) בכאן 11 נחשף כי נתניהו הסכים להסיר פריטים מ"הרשימה השחורה" של הסחורות שנאסר להכניס לעזה, הרחבת סל הייצוא והגדלת כמות הסוחרים שמורשים להיכנס לישראל.

בין 18 הפריטים שהוסרו מ"הרשימה השחורה": כבלים מפלדה לסירות דיג גדולות שנאסרו בכניסה מחשש שישמשו לשינוע בתוך מנהרות, ודשנים לחקלאות עליהם הוטל בעבר וטו. בנוסף, הותר, בן היתר, ייצוא של דלתות ברזל, כלי בית מאלומיניום, מגבונים וצעצועים.

בעוד שבעבר סוחרים שביקשו להיכנס מעזה לישראל היו צריכים להיות בני 35 לפחות, כעת במסגרת ההקלות ניתן היתר כניסה לסוחרים כבר מגיל 25. מכסת הסוחרים המורשים בכניסה לארץ הוגדלה גם כן ועומדת עכשיו על חמשת אלפים.

בפועל, מתוך 5,000 סוחרים שמורשים להיכנס לישראל - נכנסים רק 3,300; מתוך מכסת ייצוא של 100 משאיות ביום – מייצאים רק 30; מתוך עשרים וחמישה אלף מטרים של כבלים מפלדה שהורשו בכניסה לרצועה – ביקשו רק חצי מהכמות ולמרות האישור שקיבלו לייצא פלסטיק – עדיין לא החלו ברצועה לייצא אותו.