פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטהצילום: חזקי ברוך

חברת הכנסת פנינה תמנו-שאטה (כחול לבן) וכתבת המשטרה עדי מאירי התעמתו בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12.

במהלך הראיון כינתה מאירי את המפגינים יוצאי אתיופיה שפעלו באלימות "פראי אדם" ו"חיות". חברת הכנסת כינתה אותה "גזענית", ועזבה את הראיון בכעס תוך שהיא תוקפת את המראיין איל ברקוביץ'.

"לפני שהגענו לאלימות הבלתי נסבלת, עכשיו את קוראת להם מפגינים, אני קוראת להם פראי אדם, חיות", אמרה מאירי במהלך התוכנית. ח"כ תמנו-שאטה הגיבה: "תתביישי לך". הכתבת אמרה: "אני לא מתביישת בכלל".

"את צריכה להתבייש, כל השבוע שמעתי אותך", אמרה חברת הכנסת. "פראי אדם, אומרת לה בצורה מפונפנת. הגברת הזאת שקוראת לעצמה כתבת משטרה, אני בטוחה שלשטח ולקריית חיים לא הגעת, העיקר שהיא ישבה כל היום באולפנים ומצטטת את אותן מודעות דוברות שקיבלה מהמשטרה. למשפחה הזאת שיושבת עכשיו שבעה על סלומון טקה שהוא אפילו לא היה בן 18, על אותה משפחה אין דוברות ואת אפילו לא ניסית לדבר איתם. פראי אדם את לא תגידי עלינו".

מאירי השיבה: "ככה את חושבת שצריך להתנהג? אני נגד אלימות". תמנו-שאטה אמרה: "התפיסה שלך היא גזענית. אני באתי הפעם לתוכנית מתוך אמונה שגם אתם ראיתם את התמונות ותרצו לנהל שיח אמיתי כי זה כואב לכולם. אבל אם אתה דקה אחרי שהיא אומרת פראי אדם, מוכן לשבת פה ולצדד בזה במקום להקשיב".

חברת הכנסת קמה מהכיסא בכעס. "טוב תנהלו את הדיון ביניכם לבין עצמכם", אמרה והתנתקה מהמיקרופון. "תתביישו לכם, זה מה שיש לי להגיד לכם. אתה בשביל הרייטינג שלך, אני לא אמכור את הקהילה שלי בשביל הרייטינג שלך. מישהי שקוראת ליוצאי אתיופיה פראי אדם, את עיתונאית שלא יורדת לשטח. את פשוט מלטפת את המשטרה".