נזקי רעידת האדמה בקליפורניה
נזקי רעידת האדמה בקליפורניהרויטרס

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 דרגות בסולם ריכטר הורגשה ביום שישי בקליפורניה. מדובר ברעידה החזקה ביותר שפקדה את המדינה ב-25 השנים האחרונות.

בעקבות הרעידה נרשמו נזקים רבים לתשתיות, בנייני מגורים, צינורות גז שנקרעו, ושריפות גדולות שפרצו בחלקים מקליפורניה. הרעידה החזקה היכתה בקליפורניה 34 שעות בלבד לאחר הרעידה הקודמת, בעוצמה של 6.4, שפקדה את האזור.

בעקבות רעש האדמה והנזקים הקשים בעקבותיה, פנה מוזל קליפורניה גווין ניוסום אל הנשיא טראמפ וביקש ממנו להכריז על מצב חירום במדינה, על מנת להפנות אליה כוחות חירום והצלה שיסייעו להתמודד עם הנזקים.

"יש לנו דיווחים משמעותיים על שריפות ונזק לתשתיות, בעיקר עקב דליפות גז או שבירה של צינורות גז", אמר מנהל שרותי החירום בקליפורניה, מארק גילרדוצ'י.

ברחבי המדינה נרשמו גם הפסקות חשמל ומים, אך לא קורבנות בנפש או פציעות. גילרדוצ'י אמר כי רשויות החירום מתכוננות לסדרה נוספת של רעידות משנה שצפויות בימים הקרובים.

"זו היתה רעידת אדמה חזקה מאוד, ואנו יודעים כי צפויה סדרה של רעידות משנה כתוצאה מהרעש הראשי. אנו הולכים להתמודד עם אתגר אמיתי. זה לא משהו שנתגבר עליו במהירות", אמר גילרדוצ'י. לוסי גו'נס, סייסמולוגית במכון הטכנולוגי של קליפורניה אמרה כי "יש סיכוי של 1 ל-10 כי רעידה נוספת בעוצמה של 7 עלולה לפגוע בקליפורניה בשבוע הבא".

מרכז הרעש היה סמוך לעיירה רידג'רסט, 240 ק"מ צפונית-מזרחית ללוס אנג'לס, שם גם נרשמו הנזקים הקשים ביותר בשתי הרעידות שפקדו את העיירה תוך ימים ספורים.

עדויות מצד עובדים בגורדי שחקים בלוס אנג'לס סיפרו כי "הבניינים התנדנדו מצד לצד במשך שניות ארוכות". מספר אירועי ספורט גדולים שהתקיימו ביום שישי בערב באזור הסמוך לרעש האדמה הופסקו לאחר שהאיצטדיונים החלו לרעוד והחשמל כבה במהלך המשחק.