רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווהצילום: יוני קמפינסקי

מאות דתיים וחרדים הפגינו בערב השבת האחרונה בפתח תקווה מול חנות המוכרת מוצרי טריפות ופתוחה בשבת.

בהפגנה השתתפו רבני העיר ורבים מתושבי העיר שומרי המסורת. ההפגנה הסתיימה ללא הפרות סדר.

מול ההפגנה הדתית התייצבו כמה עשרות מתושבי העיר החילוניים והפגינו נגד ההפגנה הדתית.

בהפגנה החילונית השתתף ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו, תושב העיר. ״אנו בעד הסטטוס קוו אבל לא ניתן לדת להשתלט על המרחב הציבורי״, ציין סובה.

מוקדם יותר קרא רב העיר, מיכה לוי, להשתתף בהפגנה. "עם ישראל אשר עמדו רגליו על הר סיני בשעה שנשמע דבר ה' 'זכור את יום השבת לקדשו' ואשר באו באש ובמים למען שמירת שבת קודש, מזועזע כולו נוכח הפרצה החמורה הכפולה ומכופלת בפריצת חומת השבת ובמיוחד היד שהורמה בעירנו 'פתח תקוה' לבטל את קדושת השבת בעיר ואם בישראל בפתיחת חנות בשבת קודש לממכר נבלות וטרפות תחת השם 'קשת טעמים'".

מנגד, ראש העיר רמי גרינברג ביקש שלא לקיים את המחאה. "תושבים ותושבות יקרים", כתב בהודעה שפרסם. "אני שומע בשעות האחרונות כי כל מיני בעלי אינטרסים ופוליטיקאים שפתח תקווה לא מעניינית אותם בכלל, פתאום מלבים שנאה בעיר בכדי לקושש קולות לבחירות הארציות. אבהיר: לא פוליטיקאים ארציים, לא עסקנים מקומיים, לא כאלה ולא אחרים קובעים מה יקרה בעיר ואין להם כלל השפעה או החלטה.

"ראש העיר הוא זה שקובע בכפוף לנהלים והכללים המוגדרים בחוק. ומכאן החלטתי לשמור על הסטאטוס קוו ומה שבמשך שנים היה מקובל שבאזורי העסקים והתעשייה היו חניות פתוחות ביום המנוחה אז כך זה גם יישאר. לא מחאות, לא עצרות, לא דמגוגיה ולא טרמפיסטים ישנו זאת. מי שמכיר אותי יודע שאני החלטתי, נחוש ואיתן כל עוד מדובר בטובת העיר והתושבים וטובת העיר והתושבים שכל אחד יכבד את השני מבלי לכפות ומבלי להתסיס ומבלי להכפיש או להשמיץ. ומכאן אני קורא לתושבים לא להגיע להפגין היום. לא בעד ולא נגד זה לא יעזור- בדיוק הפוך".