כאב בלתי נתפס, גם חמש שנים אחרי

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם-רפאלי הגיעה ביום שישי האחרון לשמורת עוז וגאו''ן בגוש עציון, לאירוע במלאת חמש שנים לרציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד.

''חמש שנים מאז שנמצאו הנערים אייל, גיל-עד ונפתלי, והכאב עוד מוחשי ובלתי נתפס", אמר מועלם לערוץ 7.

''18 ימים בהם מדינה שלמה סערה עם התגייסות אזרחית מדהימה. אלו בתפילות ואלו בחיפושים: חיילים, אזרחים, שוטרים ופעילי שטח ומעל הכל תחושה מרגשת של אחדות", הזכירה מועלם.

לדבריה, ב-18 ימי החיפושים אחרי הנערים, עם ישראל נחשף לשלוש משפחות ''עם כוחות שנתנו לכולנו מקום באובדן הפרטי שלהן, לשלוש אמהות עם עוצמות שלימדו את כולנו לבחור בחיים ולבחור בטוב לצד החור העמוק שנפער בלב''.

שולי מועלם בירכה על גן ההנצחה שנחנך ביום שישי בשמורת עוז וגאו"ן. "בלילה של מציאת הנערים, מתוך השבר הנורא החליטו נדיה מטר ויהודית קצובר לענות תשובה ציונית הולמת שאומרת לאויבנו: לא תפחידו אותנו ולא תזיזו אותנו מכאן. הן הקימו את שמורת עוז וגאו"ן לזכר גיל-עד, אייל ונפתלי.

''עלינו באותו הלילה לשמורה החשוכה, ניקינו, סיקלנו ושתלנו, ומאז ועד היום המקום הוא אור גדול. מתקיימים כאן ימי לימוד בנושאי ציונות ויהדות למכינות, תיכונים ומבוגרים. חוגגים כאן חתונות, בר ובת מצוות ובריתות. שומעים כאן כל הזמן קולות ילדים משחקים. חיים'', מסכמת מועלם-רפאלי.