הרב שלמה עמאר
הרב שלמה עמארצילום: הדס פרוש, פלאש 90

רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר התייחס אמש למאבק העדה האתיופית וטען כי אין גזענות כלפי האוכלוסיה האתיופית, וכי הקשיים נובעים מקשיי קליטה.

"אין עלייה שמרגשת אותנו כמו יהודי אתיופיה. רק יש קשיי קליטה. לא גזענות", אמר במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'נר התורה' והוסיף: "אנחנו אוהבים אותם אהבת נפש, אין עליה שמרגשת אותנו כמו העליה של יהדות אתיופיה".

"אני זוכר כמה פעמים הזמנתי ראשי ערים, התחננתי בפניהם. נסעתי לראש העיר פתח תקווה, אספנו את כל המנהלים בכדי שיקבלו אותם", סיפר הרב עמאר.

בדבריו מתח הרב עמאר ביקורת כלפי אישי הציבור המחדדים בפניהם כי קיימת גזענות מובנית כלפיהם. "מה שגורם להם להתנהג כך, כי יש כאלה אומרים להם, זה גזענות, שונאים אותכם. תדעו לכם הכל הבל", אמר.

עם זאת, הודה כי במוסדות חינוך רבים מסרבים לקבל אותם, דבר העומד בעוכריהם. "אומרים להם כך כי זה חשבון פוליטי, עד שיוצאים דברים לא לעניין שמבזים את הקהילה בגלל זה. חבל הם לא כאלה, הם לא פראי אדם, הם אנשים עדינים. אני לימדתי חלק מהם, הכרתי אותם מקרוב, איזה עדינות נפש, רק מסכנים סובלים ולא רוצים לקבל אותם והרבה נפלו בגלל זה", אמר.

"מה יעשו הנערים שלא רוצים לקבל אותם. ואם לומדים זה בדיעבד, מרגישים לא נח ואז נופלים. הרבה מהם יכלו להיות בני תורה כי יש להם אמונה ואוהבים את השם ואת התורה", אמר.