יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

פעיל השמאל אייבי בנימין התייחס הבוקר (שני) לפסיקת בית המשפט לפיה עליו לפצות את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה נתניהו, בסכום של 20 אלף שקלים.

בראיון לרשת ב' ביקש בנימין להעמיד בפרופורציה את פסק הדין, "השופט משבח אותי על איך שפעלתי מרגע שפנו אלי. אני בסך הכל הדהדתי מידע שעלה עוד קודם לכן בכנסת".

"זו תביעת השתקה, בבלפור ניסו להפחיד אותי ולהשתיק אותי", הוסיף בנימין וציין כי בתוצאה הסופית, "בסך הכל מתוך 140 אלף שהוא ביקש השופט פסק לו 20 אלף סמליים".

בתשובה לשאלה מדוע פרסם מידע לא בדוק השיב בנימין, "אני אזרח, אין לי דרך לבדוק, אני הדהדתי דברים שפורסמו במקומות אחרים. כל מי שיפנה אלי על פרסום ויטען שהוא לא נכון אני אסיר ואתנצל מייד".

בנימין הבהיר כי במקרה הזה לא מדובר בהמצאה שלו, "אם אתה מחולל ידיעה זה דבר אחד ואם אתה מהדהד ידיעה של אדם שני זה משהו אחר. אם לא מבינים את זה זו פגיעה אנושה בחופש המידע ברשתות החברתיות".

בהמשך טען בנימין כי מטרת התביעה לא היתה לנקות את שמו הטוב של נתניהו הבן אלא להפחיד אותו, "יאיר נתניהו הוא לשון הרע אחד גדול, רק השבוע, נגד הדרוזים, נגד האתיופים, אתמול נגד גיא פלג. איפה הוא היה שנה, למה הוא לא תבע את אבי בניהו, למה הוא לא תבע את אראל מרגלית? אלמלא הייתי מגיש בג"ץ לחקור את נתניהו על פרשת הצוללות התביעה הזו לא היתה באה לעולם".