הרב שמואל טל, ראש מוסדות "תורת החיים" ביד בנימין, הודיע כי הוא לא נשען על "רוח הקודש" בפעילותו, התנצל על הטעויות שעשה בעבר וביקש להשאיר את הפרשה מאחוריו.

לאור פסק בית הדין הרבני שקבע כי הרב טל צריך להתנער מהישענותו על "רוח הקודש", אמר הרב "בנושא של רוח הקודש, היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי היתה טובה אבל טעיתי. זה שהכוונה היתה טובה זה לא עוזר לי".

"למדתי הרבה לקחים ודיברנו על זה בישיבה על זה שבאמת זה לא דבר שמתבססים עליו ולא דבר שבונים עליו ולא דבר שאני מייחס לעצמי ולא פועל מכוחו. יש סיעתא דשמיא, יש היגיון, השכל האנושי, להתעמק בדברים והקב"ה עוזר לחשוב בצורה נכונה מתוך הכלים ולא מחוץ לכלים", הוסיף הרב טל.

הרב הסביר את פרץ השמחה והריקודים בקרב תלמידי הישיבה, לאחר פרסום פסק הדין. "בד בבד עם זה שזכינו באמת בשמחה גדולה שהגזרה ההיא, האיום הזה או זה שזממו שחס ושלום לא היינו יכולים להמשיך יחד, ולא היינו יכולים להמשיך הלאה להוביל ולהיות חלק מהמוסדות, מהישיבה ושכל האשמות השקריות התגלו כלא נכונות".

הוא התנצל על הטעויות שעשה ואמר "יחד עם זאת, כמו שאמרתי והרחבתי כבר בתחילת זמן קיץ, שכל הדבר הזה נפתח שהיתה פה טעות, היה פה כישלון והיתה כאן מציאות שהצריכה לקחת עליה אחריות וחזרה בתשובה שלמה ולהפיק לקחים".

הרב טל ביקש להסתכל עליו כבעל תשובה: "מציאות הזאת, מציאות שחשוב לי מאוד שתהיה כחלק מהתמונה השלמה שכמו שאני מדגיש כל הזמן, במשך כמה שנים שאני הייתי במקום הזה ובעצם זה מה שגרם לי להגיד את זה במשך השנים, אנחנו לא צועדים על המסלול של צדיקים גמורים.

"כמו שדימיתי את זה במסלול של מכס. מסלול ירוק ומסלול אדום. אנחנו לא באים במסלולים של צדיקים גמורים כי אנחנו גם ב׳מי יצדק בפניך׳. אנחנו בדור שיש בו כל כך הרבה התמודדויות, כל כך הרבה מביא לפתחנו התמודדויות וקשיים ואנחנו לא באים על תקן של צדיקים, רק על תקן של בעלי תשובה. בעלי תשובה. ובעל תשובה זה מישהו שהוא לא מתעלם מחסרונות, כישלונות ומטעויות. הוא עומד מאחוריהם. לא מצפה מהם בכלל לא היות מושלם כי זה לא העניין", הסביר.

"אתה חי ומשתדל לכוון לשם שמיים, לרצון ה׳ ולכל מה שנדרש אבל אתה עשוי להיכשל, אתה עשוי לטעות. אני טעיתי ואני נכשלתי", הדגיש הרב טל.

עוד אמר הרב: "אני יודע שאני יכול לטעות ותשובה זה עיקר הבשורה של הדור שלנו, של המציאות שלנו. שאנחנו חוזרים בתשובה. וחלק ממה שיש לי ללמוד מדמויות כאלה ואחרות וחלק ממה שאני מרגיש שאני מבחינתי גם בא ללמד זה לעמוד ולקחת אחריות, להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולדעת כן להיישיר מבט אל הדברים ולהגיד אני טעיתי, במה טעיתי וזה חלק מהיותי יהודי".

במוסדות ״תורת החיים״ מבקשים כעת להניח את הפרשה מאחוריהם ולאפשר לקהילה ״לאחות את הקרעים, ללמוד תורה ולהאדירה״.