השר לשעבר, נפתלי בנט, שוחח הבוקר (שני) עם אילה חסון על פרטי המבצע שהסתבך בעזה ועל התכניות שלו לקראת הסבב השני של הבחירות.

בפתח הראיון ציין בנט כי הוא נהנה מהחופשה שנכפתה עליו לאחר הכשלון בבחירות אך הוסיף כי בוער בו הרצון לשרת את מדינת ישראל.

בנט נשאל על המבצע בעזה שאתמול הותרו לפרסום חלק מפרטי התחקיר שבוצע בעקבותיו. בנט, שהיה אז חבר בקבינט, ציין "זה אחד האירועים המורכבים והקשים שאני יכול לסגור בתולדות היחידות המובחרות בצה"ל. אי אפשר להפריז בגודל הסכנה שעמדה בפני הכח הזה והמשמעויות שחלילה היו יכולות להיות אם לא היו פועלים בצורה מדהימה".

"אני לא מתעלם מהתקלות. היו תקלות והיה גם חוסר מזל. גם זה קורה. פעולות כאלה הם כמו שעון שוויצרי מורכב ולפעמים בגלל קפיץ אחד השעון לא מתפקד, וזה מה שקרה הפעם. המבחן הוא לא להגיע לאפס תקלות אלא מה עושים כשיש תקלה. פה אני יכול לומר באחריות שהלוחמים בשטח פעלו בתושיה ובאומץ לב שאני לא זוכר שנים וחילצו את מדינת ישראל מקום שיכל להיות רע מאוד. תחשבי על גלעד שליט ותכפילי פי כמה וכמה", ציין בנט.

לשאלה האם הוא מתחרט על הפיצול מהבית היהודי שהביא לאובדן קולות ולבחירות נוספות השיב בנט: "אני שמח ובוטח ומאמין בדרך של הימין החדש שזה ימין ליברלי, ימין שפוי וימין של יהדות מקרבת, ימין של תקיפות ביטחונית, אבל לא תוך מריבות בלתי פוסקות עם הצד השני אלא פשוט לקדם את הערכים שלנו. אני חושב שהלקח אולי הגדול שצריך להסיק הוא שצריך לייצר חיבורים טכניים כדי לוודא כניסה יפה לכנסת".

בנט הבהיר כי החיבורים יהיו רק טכניים: "אני רואה את זה כמו שניים שעולים לאוטובוס, הם לא מסכימים בהכרח על העמדות, עוברים את המחסום ואז יורדים וכל אחד הולך לדרכו".

על האפשרות שאיילת שקד תהיה בגוש הטכני אמר: "אני מאמין ומקווה שכן אבל זה בסופו של דבר החלטה שלה איפה היא רוצה להתמקם בבחירות האלה".

לדבריו השאלה מי יעמוד בראש הגוש הטכני לא כל כך חשובה משום שאחרי הבחירות כל מפלגה הולכת לדרכה. בנט סרב להגיד איזה מפלגות יהיו בגוש הטכני: "אני לא יודע מי יהיה בגוש הטכני. הודעתי מראש שאני עד ה-15 ביולי לא מתעסק בזה".